Cooler Master NotePal U3 Zwart Review

kingdomi 20 augustus 2011, laatste update op 21 augustus 2011, 1.794 views

Cooler Master NotePal U3 Zwart

Pluspunten

• Ventilatoren zijn erg geluidsarm. Te vergelijken met heel zachtjes fluisteren.
  • Ventilatoren zijn verstelbaar in positie en snelheid. De snelheid pas je aan door middel van de draaiknop die aan de clip zit.
  • Je levert geen USB port in dankzij de extended USB connector. Je kunt dus een andere USB connector in de achterkant van de USB connector van de NotePal u3 stoppen.

Minpunten

• Pijnlijke polsen na n uurtje computeren. Kan ook te maken hebben met het feit dat ik niet gewend ben om onder een hoek te typen. De hoek is volgens de verpakking 11,5 graad.

Kwaliteit Score: 4
Waarom gekocht?

Aangezien mijn 17 inch laptop nogal erg snel heet wordt en dan vooral tijdens het spelen van grafisch zware games besloot ik naar een oplossing te zoeken. Een rondgang op verschillende sites bracht me bij de site van cooler master. Daarom kwam ik in eerste instantie onder andere uit op de Cooler Master Notepal u2. En blik op de specs leerde me dat deze echter niet met 17 inch laptops compatibel was. De Cooler Master U3 echter wel sterker nog laptops zo groot als 19 inch passen er prima op.

Inhoud van de doos

In de doos zat een zilveren standaard, 3 ventilatoren met daarbij geleverd een clip met snelheidsregelaar, een extended usb connector ( jippie!) en een riempje.

Oordeel

Het handige van het koelsysteem is dat je zelf de ventilatoren kunt plaatsen waar je wilt. Bijv. 2 boven elkaar en een ernaast, maar ook gewoon 3 naast elkaar. Check op welke plaatsen je laptop het heetst wordt en plaatst aan de hand van die informatie de ventilatoren. In mijn situatie werd vooral de linker kant erg snel erg heet. Ik heb dus 1 linksboven geplaatst, 1 links onder en 1 iets links van het midden. Verder vind ik vind het erg fijn dat de ventilatoren lekker stil zijn en ook nog eens in snelheid verstelbaar en ook niet onbelangrijk makkelijk te bevestigen: Knopje indrukken, gaatje vinden, knopje loslaten en hij zit stevig vast.

Het enige echte nadeel is het feit dat mijn polsen niet gewend zijn aan het typen onder een hoek. Na een uurtje computeren zijn ze dan ook wat pijnlijk.

Qua performance verbetering is deze echt wel zichtbaar. Waar call of duty black ops op de hoogste specs wanneer de laptop erg heet werd ging laggen als ik weet niet wat is er van lag nu absoluut geen sprake meer.

Hoewel de u3 zonder ventilatoren in combinatie met het riempje kan worden gebruikt om je laptop te vervoeren is dit zeker niet aan te raden. Beter koop je een goede laptop tas anders moet je niet raar opkijken dat je laptop niet meer werkt als je deze laat vallen of je in een regenbui terecht komt. Zelfs het feit dat de standaard gewoon erg stevig is gaat niet veel helpen.

Heb je op of aanmerkingen op deze review. Laat het me aub weten. :)

Heb jij ook een Cooler Master NotePal U3 Zwart?

Met hoeveel graden daalt het tijdens de "load" met je notebook cooler?
Top en bedankt voor de moeite, maar ehm...

Foto's ^^ AUB van:
Inhoud van de doos.

Dan zie ik het ook ;P _/-\o_

En als je dan een headset/speakers in de extended poort steekt heb je dan nog genoeg vermogen?

[Reactie gewijzigd door bauke1984 op 21 augustus 2011 10:10]

Foto toegevoegd. Zoals je ziet totaal geen bescherming tegen vocht en amper tegen stoten/vallen.

Zou best kunnen dat je dan vermogen verliest. Heb daar eerlijk gezegd geen verstand van. Ik heb er alleen maar een zendertje in voor m'n draadloze muis. :)