Phottix BP-A550 Review

Dhr_Soulslayer 18 augustus 2011, 442 views

Phottix BP-A550

Pluspunten

• Kwaliteit, Prijs, Stevigheid

Minpunten

• Sommige plekken plasticachtig.
  • Plaatsing van eerste accu

Kwaliteit Score: 3
De Phottix BP-A550 batterygrip heb ik gekocht als aanvulling op mijn Sony Alpha 450. Voornamelijk omdat ik meestal aan 1 accu niet genoeg heb en tijdens scouting kampen zijn er weinig mogelijkheden tot het opladen van een camera accu.

De verzending:
Ik heb mijn grip gekocht bij fotoshop aalten. Hun hadden hem het goedkoopste en op voorraad. De verzending ging snel via de TNT en het grip zelf was goed verpakt.

Het gebruik:
In eerste instantie gaat de dail en de shutter nogal stroef maar ik heb er nu een goed aantal foto's meegemaakt en het gaat steeds soepeler. Bij het eerste gebruik stopte ik keurig mijn oude accu in het slot met het nummer 1 maar toen gaf mijn camera een accu error. Nu zit mijn accu op slot nummer 2 en functioneerd alles zonder problemen. De grip voelt een klein beetje plastic achtig aan en ik kan hem op sommig plaatsen een kleine beetje indrukken maar ik denk dat dat komt omdat de tweede accu er nog niet in zit.

Conclusie:
Voor weinig geld een goede niet A-merk batterygrip. Een aanrader voor mensen die nog opzoek zijn naar een grip voor een Sony Alpha

Heb jij ook een Phottix BP-A550?

Ik heb deze grip ook. Een prima ding al zeg ik het zelf!
Wat een toevallige bijkomstigheid is, is dat deze grip ook past op de A200, A300 en A350 :D

Die van mij zit nu op mijn A200 geschroefd, ik heb het plan om over te stappen naar A450 of hoger.