Samsung BD-D7000 Review

iivvvii 16 augustus 2011, laatste update op 16 augustus 2011, 1.234 views

Samsung BD-D7000

Pluspunten

• Staat mooi op de plank naast de tv

Minpunten

• Je hebt niets aan het apparaat

Geluidskwaliteit Score: 3
Een goed idee, maar een zeer slechte uitvoering. Het kleine design stond mij wel aan, wat dan ook vooral de doorslag heeft gegeven om te gaan voor dit apparaat. Helaas.

Het eerste exemplaar wat ik ontving kon alleen blu-ray discs afspelen, dvd's werden niet gelezen. Hierover gebeld en het probleem was bekend bij de webshop. Omruiling was zo geregeld. Tweede exemplaar kon helemaal geen discs meer afspelen. Op internet zijn diverse reacties over dit probleem te lezen en de webshop geeft ook aan dat dit zeer veel voorkomt bij dit product. De samsung service desk doet echter alsof er niets aan de hand is, wat dus zeer frustrerend is. Ik ga nu dus maar ruilen voor een alternatief product. Zal wel weer een paar jaar duren voordat ik iets van samsung durf te kopen. Het is niet zozeer dat een product niet werkt, maar wees er in ieder geval eerlijk over vanuit de klantenservice.

Buiten het probleem met het afspelen heb ik ook een hele tijd lopen stoeien om dlna goed aan de praat te krijgen. Blijkbaar heeft samsung wat eigen standaarden waardoor het aan de praat krijgen nogal ingewikkeld is. Beeld en geluid is uiteindelijk gelukt, subtitles niet.

Heb jij ook een Samsung BD-D7000?

Met alle respect maar dit is natuurlijk geen review maar een klacht.
Eerder gaat dit over een slecht product. Prima om mensen hierover te informeren.
Geen uitgebreide review, maar dat kan ook niet omdat het apparaat nauwelijks werkend te krijgen is zo te lezen. Ik weet dat veel Tweakers dit soort reviews niet willen lezen omdat er geen grafieken en uitgebreide tests in zitten, maar ik vind het toch wel de moeite waard om ook ervaringen en meningen te lezen :)
Inderdaad, hoe meer mensen over de problemen krijgen te horen hoe beter, kunnen er ook minder miskopen voorkomen.
Duidelijke review, vooral de conclusie bij negatieve eigenschappen. :)
Nou het is een duidelijk review, niet iedereen is opschepperig en tevreden over hun product.

Zoals iivvvii heeft met moeite 2x dit apparaat ontvangen en heeft er nooit iets mee kunnen doen, ja als stuk meubilair kunnen gebruiken, wat valt er dan meer over te vertellen dan dat hij mooi op een plankje past als positieve eigenschap en dat je er niks aan hebt als negatief eigenschap? het is toch zo wat hij verteld.. Dat is een review over dit apparaat van Samsung.

Jammer dat Apple geen apparatuur maakt als dit, anders kon samsung dat ook jatten en misschien weleens degelijk spul maken :D
Ook ik heb dit probleem gehad. Na de eerste CD kon ik alleen nog maar BD afspelen. Na reperatie (nu 6 weken geleden) begint hij bij CD's weer te haperen. Heel jammer want voor de rest is het een fantastisch apparaat. Ik wacht nog even af aangezien hij nog wel DVD's afspeelt. Ben alleen bang dat dit weer het begin is van het eind. Bij de desbetreffende winkel afgesproken dat bij een eventueel terugkerend defect ik hem om kan ruilen voor de D6900.
Overigens, dit probleem speelt wereldwijd.