Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL6606H Review

vraagjuh 18 augustus 2011, laatste update op 18 augustus 2011, 6.810 views

Philips 32PFL6606H

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Design
  • Smart Tv
  • AB

Minpunten

• Usb record alleen met bekabeld internet

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Hallo, dit is mijn eerste review hier op Tweakers.net dus ik hoop dat ik het een beetje goed doe! Ik heb deze tv nu een paar dagen in mijn bezit en ben tot nu toe zeer tevreden. Later probeer ik de review uit te breiden omdat je naar een paar dagen nog niet alles kan zeggen.

Inhoud + Tv

In de doos zit de tv, voet, ab, batterijen voor de ab en nog een paar boekjes met o.a. een snelstardgids. In het menu van de tv zit de functie help en die is zeer uitgebreid daar staat simpelweg alles in wat je weten moet. De voet is een gladde mooie zwarte voet met draai functie en met een transparante rand er omheen wat de voet eigenlijk afmaakt (de voet is wel zwaar). De installatie verloopt ook makkelijk, eigenlijk heb je de boekjes daarvoor bijna niet nodig. De tv zelf is redelijk dun maar niet zo dun als Samsung en LG (gelukkig). De rand is een geborstelde aluminium rand wat er erg mooi uit ziet en in het midden zit een design druppel met aanraak gevoelige tiptoetsen (Touchscreen).

Featureset

Persoonlijk vind ik de Featureset zeer goed te noemen omdat de tv veel aansluitingen heeft. De tv beschikt over:

- 3x hdmi
- Ci+
- koptelefoon
- coax

Beeld

Ik kijk nu op 3 tv's tv via CanalDigital (de schotel) we hebben een HD-abonnement dus daar maak ik ook volop gebruik van. De kwaliteit van HD vind ik echt geweldig eruit zien het lijkt net echt vooral de huidskleur waar toch veel tv's wat moeite mee hebben ziet er op deze tv echt zeer goed uit. De tv heeft ook een makkelijke manier om de juiste beeldinstellingen te vinden want ze laten je 5x een foto zien en dan moet je kiezen welke kant van de foto jij het mooiste vind, dit vind ik zelf een zeer goede en gebruiksvriendelijke manier om de juiste beeldinstellingen te vinden. Ghosting heb ik vrijwel ook geen last van (gelukkig ;)) En tot nu toe heb ik nog geen pixel defecten kunnen ontdekken). Ook heeft de tv een goede kijkhoek! Het geluid klinkt ook zeer goed voor een tv er zit ook wel een goede bas in vind ik.

Bediening

Hier kan ik vrij kort over zijn de bediening is zeer goed en de tv laat zich zeer makkelijk bedienen alles is duidelijk en overzichtelijk. De AB heeft de vorm van een brillenkoker en er zitten voldoende knoppen op en de AB werkt ook goed. ook beschikt de tv nog over Touch knopjes in de design druppel de knoppen die daar zitten zijn: Ch - en + en home en nog volume - en +.

Smart Tv

Deze Philips tv heeft Smart Tv alleen maak ik hier nog niet gebruik van maar dat ben ik nog wel van plan. enkele functies zijn Net Tv (het internet met o.a uitzending gemist en buienrader en het open internet).

- sb Record wat inhoud opnemen op een usb of hdd alleen dat houd wel in dat je tv bekabeld aan moet sluiten, Pauze tv is er ook nog en dat houd in dat je onder het tv kijken op pauze kan drukken en dat hij dan alles opneemt en dat je daarna weer op play drukt en dan speelt alles verder.

- Ook een functie is om makkelijk films te streamen van je mobiel of bijv. computer.

- Een nog aardige functie is dat je de tv kan bedienen met een app op je mobiel.

- In het home menu kan je ook apparaten toevoegen en zelf een naam geven, wat ik persoonlijk nog al handig vind want anders moet je altijd input zoeken. Het invoeren van tekst gaat precies hetzelfde als bij een mobiel gewoon met de cijfers en de letters staan dan op de tv en op de AB.

Review word nog aangevuld en foto's komen later nog!

Deze Tv is een aanrader Tips zijn welkom!

Heb jij ook een Philips 32PFL6606H?

Hoe dan ook...
Internet is niet goed voorbereid voor het kunnen werken op de tv. Je hebt, in totaal, iets meer dan 60 toepassingen draaien op de processor onder Linux en daar moet je het mee doen. Op je computer kan je bijvoorbeeld een video alleen afspelen wanneer je de nieuwste versie van een bepaalde speler hebt of een cookie accepteert. De Televisie kan dat niet zomaar even voor je veranderen. Software updates zijn in principe mogelijk via het menu. Internet zal dus altijd eenvoudiger gepresenteerd worden. De browser kan bovendien ook niet alles dus ziet het er daardoor ook anders uit. Pagina's uit de voorkeuzes zijn speciaal geschikt voor het bekijken op televisie. Zelfs dan zijn er wel eens uitglijders. Twee keer op ok drukken activeert bij dialoogvensters een on-screen toetsenbord waarmee je al redelijk iets in kunt vullen. Je kunt zo in ieder geval het web op met deze TV. Je hebt daar niet de dure draadloze optie voor nodig maar kan hem gewoon met een netwerkkabeltje aansluiten op de router zonder verder nog iets op de tv in te hoeven stellen wanneer de router internettoegang biedt.

Het geluid is ruim voldoende en beter als bij een gemiddelde gewone TV. Ik vraag me wel af hoe de buren het zouden vinden als je het toestel aan de muur hangt. De luidsprekers zitten namelijk aan de achterkant. Het wattage is 25 Watt. Buiten dat de kwaliteit heel goed is te noemen zijn er voldoende (niet overdreven) lage tonen maar net voldoende hoge tonen. Die regelaar moet helemaal naar boven. Fluister hoge tonen zijn daarbij niet aanwezig maar zouden ook alleen maar storend zijn bij zo een toestel. Het klinkt wel net iets hoger en prettiger dan de Dolby standaard. De Surround optie is ook goed maar verwacht buiten het dan wat meer ruimtelijke karakter geen echte stereo geluiden te horen. Een muur zal de geluiden versterken en naar voren weerkaatsen, best mogelijk dat je dan wel duidelijk stereo hoort. Wanneer je ergens geen, kleinere, muziekinstallatie hebt dan kan je met deze tv goed uit de voeten. Dat zegt het denk ik wel. Aangezien het Internet nogal veel muziek en radio biedt en ook niet van zeer hogere kwaliteit, een uitstekende keuze.
Beste Vraagjuh,

Ik ben erg benieuwd hoe je de geluidskwaliteit ervaart en wat je ervaringen zijn met internet?
Welke mogelijkheden biedt deze TV op dit gebied.

Groet, Edwin
De geluidskwaliteit vind ik best goed te noemen vergeleken met andere tv's. Je kan de geluids instelling zo persoonlijk mogelijk maken door steeds het beste te kiezen en dan maakt de tv er een geluid van wat jou geluid instelling dan word (het zelfde als met het beeld) Het geluid heeft ook goede bass tonen en een home cinema set vind ik echt niet meer nodig met deze tv. Een stukje in de reactie's naar onderen staat een stuk over internet.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de mogelijkheden en ervaringen van inernet. Is er al meer over duidelijk?
Het internet op met deze tv is eigenlijk best gemakkelijk. Als eerste sluit je je tv aan met een internet kabel of wifi stick (optioneel verkrijgbaar) ik heb mijn tv trouwens met kabel aangesloten. Wanneer je een account op de tv hebt aan gemaakt kom je in een scherm waar te zien is welke tv zender je aan het kijken was en vervolgens kan je nieuwe apps downloaden of een al ge´nstalleerde app openen. De apps uitzending gemist en rtl xl vind ik persoonlijk zeer makkelijk en youtube ook niet te vergeten, al moet ik wel zeggen dat het beeld van rtl xl zeer goed is maar die van uitzending gemist is echt niks vind ik. Je kan ook je social media checken zoals twitter en je kan ook gewoon radio luisteren via internet of even snel zien hoe laat de trein vertrekt. Persoonlijk vind ik de interface na de update iets sneller dan de oude maar het kan verbeterd worden en persoonlijk had ik meer goede apps gezien (al moet ik zeggen dat het er al veel zijn maar zoals hyves, skype, sbs gemist mis ik gewoon) Er is ook nog een mogelijkheid om het web op maar dat vind ik sloom en niet makkelijk werken. Ik gebruik de app van Philips om de tv te bedienen vanaf mijn Galaxy s plus en dat werkt zeer gemakkelijk en alles word goed ontvangen door de tv. (sorry voor mijn late reactie maar ik hoop iedereen hiermee voldoende informatie hebben gegeven) Als je twijfelt over smart tv dan zou ik zeggen gewoon doen want het bied aardig wat meerwaarde aan de tv.
Verwijderd

[Reactie gewijzigd door vraagjuh op 6 maart 2012 21:43]