Belkin Draadloze G Router Review

puddingbuks 9 augustus 2008, laatste update op 22 juli 2009, 1.375 views

Belkin Draadloze G Router

Pluspunten

• Compact qua afmetingen. 4 poorten bedraad. eenvoudig in te stellen

Minpunten

• wat lastig om specifieke poorten open te zetten.

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb deze belkin nu al geruime tijd in huis.
Eerst heeft deze boven gestaan, door een verbouwing staat deze nu in de meterkast.
De keuze voor deze router was gemaakt op basis van de aanwezige poorten en draadloze acces. Ik kan hem dus zowel bedraad gebruiken als draadloos.

In de meterkast hangt er nu een netwerkdrive aan, alle overige componenten zijn draadloos (twee laptops en een PC)

Bereik is goed (ook in de achtertuin) alsmede de doorvoersnelheid en bandbreedte. ik gebruik voor zowel PC als Laptop een ander merk wifi kaart (Netgear), dit werkt zonder enig probleem.

Qua instellingen is de router ook goed te benaderen en de GUI is duidelijk en eenvoudig in te stellen.
ik heb inmiddels een tweetal software updates gedaan die ook beiden zonder problemen zijn verlopen.

In zijn totaliteit een goede degelijke router voor een goede prijs/kwaliteit vehouding.

De router is inmiddels vervangen door een kompleet 'ding' van KPN in verband met een digitaal bellen abonnement.
Ik probeer hem nu in te zetten om als repeater te werken, helaas tot op heden nog geen succes.

Heb jij ook een Belkin Draadloze G Router?

"heel af en toe valt de verbinding uit, echter dit gebeurt misschien 1 keer in de maand. De oorzaak hiervan is de provider, niet de router of accespoint."
deze zin kan je net zo goed weglaten