HTC Sensation Zwart Review

djtimv 11 augustus 2011, laatste update op 11 augustus 2011, 1.142 views

HTC Sensation Zwart

Pluspunten

• Stevig Design
  • Mooi Design
  • Genoeg Apps
  • Lekker Snel
  • Lust voor het oog

Minpunten

• Batterijduur
  • geen mogelijkheid op standaard apps te verwijderen

1. Inleiding
Hallo Tweakers,
Dit word mijn eerste review die ik schrijf, hopelijk kunnen jullie er wat mee.
Ik ben een trouw Nokia Gebruiker dat blijf ik ook maar gezien de toekomt heb ik gekozen voor een HTC Sensation

2. Unboxing & Eerste Indruk
Toen de verkoper de telefoon ophaalde uit het magazijn dacht ik dat een beest van een doos mee krijg ik was echter aangenaam verrast dat de doos niet groter was de telefoon zelf.
Eenmaal thuis kon ik niet snel genoeg het doosje openmaken! Eenmaal open zag ik daar de SUPER HTC Sensation! Ik pakte de telefoon op legde deze voorzichtig op tafel en pakte de doos verder uit ik vond natuurlijk de oplader en datakabel maar was weer verrast want deze waren piano zwart en dat zie je toch niet gauw bij opladers. Oordopjes vond ik ook maar daar valt niet zo veel over te zeggen.

3. Eerste gebruik
De doos was leeg over dus naar het eerste gebruik van de telefoon.
toen ik de telefoon aanzetten krijg ik een setup menu deze was super makkelijk en de telefoon was zo klaar voor gebruik.
Het eerste waar ik meteen in thuis was de Sense interface het blijft om te slijmen.

4.Batterij & Scherm
Tja... De Batterij dit blijft een issue met de meeste Smartphone's ook bij de sensation is dit geen uitzondering.
Na 24u wat ik persoonlijk toch wat kort vind was de telefoon zo leeg als maar kan :(, misschien toch een zwaardere batterij voor de Sensation? Ik wacht het af. Genoef over de batterij en over naar het scherm!
Het scherm is een qHD wat het precies inhoud weet ik niet maar hij is echt kraakhelder en goed leesbaar. Veel beter dan mijn Nokia N97 Mini maar dat is natuurlijk geen vergelijking.

5. Apps
De Sensation kom volgeladen met allerlei apps dit is natuurlijk altijd wel welkom!
Wel zou ik het fijn vinden als je zelf ook kan kiezen welke apps je wel wil en welke niet, want bij de Sensation kun je somige apps niet verwijderen en dit zou ik wel graag willen

6. Garantie
De garantie op de Sensation is standaard 2 jaar op de telefoon en 1 Jaar op accessoires zoals de oplader, oordopjes, datakabel en batterij en batterijcover, Ook vallen dingen zoals water-vocht & stoot schade niet in de standaard garantie dit is natuurlijk bijna bij iedere fabrikant zo wel is er de htc TopGarantie in deze extra service zijn deze wel gedekt wal kost dit geintje 9 p/m. Wat op zich wel meevalt.

Heb jij ook een HTC Sensation Zwart?

Reviews door de redactie

qHD scherm staat voor quarterHD, precies een kwart van een HD-scherm qua resolutie.
Daar loopt de Sensation voor op veel andere telefoons (op bijvoorbeeld de iPhone 4 na) en daardoor is alles zo lekker helder en scherp :)

Veel plezier met je phone, had hem zelf ook bijna genomen maar hij heeft geen QWERTY hardware keyboard :P
Tja... De QWERTY Keyboard van mijn Nokia ga ik zeker missen maarja....
Net 2** voor deze review.
Beetje kort, zonder foto's enz...

Mooie telefoon, maar 1 negatief puntje ben ik het niet mee eens: geen mogelijkheid op standaard apps te verwijderen

Je kunt gewoon root-toegang krijgen, en zo de standaard apps verwijderen hoor :)
uit de fabriek heeft deze telefoon geen root toegang.

dit is dus een terecht min punt. dat je het vervolgens via een omweg als nog kan heeft niks te maken met het product dat de fabrikant levert.

jou argument is dus niet van toepassing op dit product.
Het enige echte minpunt is de slechte speaker!!
Ik snap niet dat ze een toestel zo durven te maken..
Ze kunnen het wel, want de Incredible S klikt super!

edit:
typo, Sensation veranderd in Incredible

[Reactie gewijzigd door PaRaPenT op 13 augustus 2011 16:22]

Sensation S?
Incredible S zeker.

OT : Kort & bondige review ;)
Ik heb zelf ook een Sensation maar vindt dat de bouwkwaliteit te wensen overlaat.. ik heb hem slechts 1x laten vallen en nu heb ik 4 krassen over de body en 1 op het scherm (gorilla glass ?) ook is er aan de onderzeide een stukje uit de plastic rand. voor de rest is het inderdaad een super telefoon.
Erg vervelend, maar een telefoon is niet gemaakt om te laten vallen. En al helemaal niet zonder case of andere bescherming. Welke telefoon kun je laten vallen zonder dat hij een kras oid oploopt? Wees blij dat hij het nog doet, zat mensen die hun telefoon van een willekeurig merk na 1 keer vallen mogen aanbieden ter dure reparatie hoor ;)