ECS P965T-A Review

BTS 20 augustus 2007, 856 views

ECS P965T-A

Pluspunten

• hij voldoet aan mijn wensen
  • goedkoop met goede features (2x pci-e)
  • geen moeiljke handleiding.

Minpunten

• de layout.

Layout Score: 4
Ik heb dit moederbord nou 1,5 maand en het loopt zeer goed, vandaar deze survey.

Waarom dit moederbord?
ik wilde een niet al te duur moederbord, maar wel met de functies van nu en ondersteuning van de nieuwere processoren.
ik ben op dit moederbord uitgekomen vanwege de goede featureset en mijn broertje heeft ook een ECS mobo en heeft er tot nu nog geen problemen mee gehad en hij heeft hem al bijna een jaar.

Hij zat mooi in de verpakking, je krijgt er niet veel bij kabels voor je ide hdd en floppy en handleiding. meer heb ik niet nodig dus vind dat niet erg.

ik heb hem niet eerst ingebouwd in de kast maar gewoon op de doos gelegd met daaronder het antistatischefolie. om alle spullen te installeren en te testen.
in het begin was het een groot probleem om hem draaiende te krijgen. het probleem was simpel: had het geheugen in de verkeerde sloten gedaan waardoor die niet wilde draaien.
daarna liep alles als een zonnetje en heb ik het hele gebeuren geinstalleerd in de kast en nieuwe XP install gedaan

Problemen?
Ik heb zoals hierboven verteld het probleem dat ik het geheugen in de verkeerde sloten had gedaan maar daarna boote hij wel weer.
Ik heb wel gelijk de nieuwste bios erin geflashd wat makkelijk ging met het bijbehorende programma, wat in windows zelf gebeurde.
want de reden was dat als de usb muis aangesloten was de computer niet verder liep dan het opstartscherm nog voordat hij in de bios kon komen, als ik de muis ontkoppelde liep het wel door en kon hem daarna gewoon aansluiten en dan loopt het wel weer, maar is lastig als je dat vergeet..
vandaar de bios update wat het ook verhielp.

Geluid.
ik ben zeer tevreden over het OB geluid vergeleken met mijn vroegere MoBo.
het geluid is helderder en nou vindt hij alle boxen op de goede plaats.

Layout.
sommige dingen vind ik een beetje erbij gepropt zoals de ide aansluiting helemaal onderin, hierdoor heb ik mijn dvdspelers helemaal onderin gedaan want kon ze niet helemaal bovenin doen door te korte kabels.
voor het koelen zijn er 2 3pins aansluitingen te vinden en voor de Proc koeler een 4pins. wat ik genoeg vind want hoef stofzuiger ofzo en anders zet ik de ventilator ervoor.

Warmte.
Het moederbord zelf geeft weinig warmte af de sensor die erop zit geeft een constante temperatuur aan tussen 25 tot 30 graden.
Wat voornamelijk komt door de kamertemperatuur.

Wat ik er van vind.
Ik vind het een goed bord voor de prijs en de functies die je er voor hebt.
overclocken hoeft voor mij niet dus doe ik ook niet.
installeren van apparaten gaat makkelijk en herkent ze ook gewoon.

Op of aanmerkingen graag. maar zo gauw weet ik niet echt meer te vertellen over dit mooie mobo:) (ben geen ECS fan ofzo hoor:p)

Heb jij ook een ECS P965T-A?

Uit je survey begrijp ik dat geheugencompatibiliteit nogal brak is (alle geheugensloten zouden gewoon bruikbaar moeten zijn toch?)

Heeft de nieuwe BIOS dit opgelost en worden bijvoorbeeld SPD timings correct uitgelezen?
hmm ik heb dat daarna niet meer geprobeerd, dus ik weet dat niet, zal morgen voor het opstarten even testen