Logitech Cordless Rumblepad II Zwart Review

leBassonNewbie 25 april 2007, laatste update op 25 april 2007, 576 views

Logitech Cordless Rumblepad II Zwart

Pluspunten

• voelt stevig/robuust aan
  • lekker compact

Minpunten

• je kunt er maar 1 in een kamer hebben anders krijg je ongetwijfeld last van 'hopping', dat de ene controller plots met een andere receiver wordt gekoppeld.
  • Bij langdurig (een uur spelen) gebruik kreeg ik last van m'n polsen. Dit heb ik niet met andere controllers

De voornaamste reden dat ik deze review schrijf is om mijn ervaring met jullie te delen over het gebruiken van meerdere van deze controllers bij elkaar in de buurt.

Er is in principe niks mis met deze controller als je er maar 1 in de kamer gebruikt. Hij's stevig, voelt lekker aan, controls zijn solide en werken prima.

Waarom deze controller voor mijn doeleinden compleet ongeschikt bleek is een feature van de ontvanger.
We hadden voor een schoolproject (een Flash game) 8 draadloze controllers nodig, die allen op hetzelfde moment in dezelfde ruimte moesten worden gebruikt. Bij een testmiddag kregen we van ons testpubliek te horen dat zij soms plots een ander poppetje aan het besturen waren. Wat blijkt? De ontvanger denkt zo nu en dan "Weet je wat? Ik wissel van frequentie en maak opnieuw verbinding met m'n controller". Dit gebeurt vast onder het motto van stabiliteit ofzo. Hoe dan ook: wanneer de ontvanger dit doet en zoekt naar zijn controller, gebeurt het wel eens dat een totaal andere controller "yo, dat ben ik.... laten we vriendjes worden!" terug roept. Hop, verbinding verwisseld.
De Logitech helpdesk wist ons totaal niet te helpen met het geniaal advies dat de spelers maar 10 meter verder uit elkaar moesten gaan staan :)

Nog een puntje wat me opviel bij het gebruik van deze controller is dat ik er na een tijdje mee gespeeld te hebben (laten we zeggen een uur ofzo) last kreeg van m'n polsen, een pijn wat pas na een halve dag rust echt weg was. Dit RSI verschijnsel heb ik bij geen enkele andere controller ooit gehad.

Conclusie: leuke controller, maar niet wanneer je er meer van tegelijk wilt gebruiken.

Heb jij ook een Logitech Cordless Rumblepad II Zwart?

Ik heb met 2 van deze controllers in 1 kamer absoluut geen probleem hoor. Er zit nogal een gat tussen jouw 8 controllers en jouw conclusie "je kunt er maar 1 in een kamer hebben".

Het enige wat ik heb is dat als de batterijen er een tijdje uit zijn geweest ik soms opnieuw moet connecten.