Samsung BD-D5300 Review

Brunniepoo 4 augustus 2011, laatste update op 4 augustus 2011, 2.698 views

Samsung BD-D5300

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed (surround)geluid

Minpunten

• Matig display
  • Gebruiksgemak niet optimaal
  • Het afspelen maakt redelijk wat herrie, zou storend kunnen zijn bij zachte passages

Geluidskwaliteit Score: 5
Een niet al te dure Blu Rayspeler, bij voorkeur van Samsung vanwege goede ervaringen met andere apparaten en vanwege de mogelijkheid het apparaat met de afstandsbediening van de tv te kunnen bedienen. Meer eisen had ik eigenlijk niet. Het is de BD-D5300 geworden, voor een prijs van 115 euro.

Apparaat was degelijk verpakt en de installatie ging gemakkelijk, al hoeft er uiteraard ook niet veel aangesloten te worden. Bij de eerste start moeten wat instellingen verricht worden, onder andere voor een eventueel netwerk, maar ook hier geen grote uitdagingen.

Over de beeld- en geluidskwaliteit ben ik dik tevreden, over het gebruiksgemak wat minder. Ik kijk hoodzakelijk muziekdvd's en daarbij is het wel handig om nummers te kunnen skippen maar dat gaat niet bepaald snel bij dit apparaat. Ook biedt dit apparaat niet de mogelijkheid om in het display te zien bij welk hoofdstuk je bent, wat ik zowel onbegrijpelijk als irritant vind.

Al met al ben ik wel tevreden met deze aankoop, het apparaat voldoet aan de verwachtingen, maar het is jammer dat Samsung af en toe van die rare ontwerpkeuzes maakt.

Heb jij ook een Samsung BD-D5300?

Speelt deze player ook mkv,divx enz af via de lan verbinding of alleen via usb?
het heeft allshare dus ja.
Kan iemand mij helpen?
Op mijn oude Apacer streamer kan ik nog steeds alle pc's in mijn thuisnetwerk vinden , waar er gedeelde bestanden staan. Het zijn XP desktops , een Vista laptop en een Windows7 laptop
Op mijn nieuwe Samsung BD-D5300 echter, zie ik alleen de Windows 7 laptop met wireless verbinding, maar die deelt niets.
De Samsung heb ik default via DHCP laten verbinden, maar ook manual maakt niet uit.
Ik dacht dat het kwam omdat ik van Telfort naar Ziggo ben overgegaan. Bij T had ik een modem en losse router, bij Z is dat 1 unit. Op beide werkt mijn oude streamer wel.
Wie kent dit probleem en heeft daar een oplossing voor gevonden?
Tom
je moet video bestanden delen via DLNA (windows media player/twonky)
Geen idee, ik gebruik het LAN-onderdeel sowieso nauwelijks, alleen wel eens via de ingebakken Youtube-functionaliteit.
prima review, twee aanvullende opmerkingen (april 2012): dit model loopt er nu uit en wordt steeds goedkoper. Het is één van de laatste apparaten met blue-ray in combinatie met analoge uitgangen (composiet en component) en streaming mogelijkheden.

Tweede opmerking gaat over de winkel platte-tv.nl.
Zij hadden deze BD-speler voor 75,- staan, maar na besteln was hij ineens 'op'. Daarna ging de prijs in de webshop plots omhoog! Dit is wat ze me melden toen ik hen er op wees:

Beste Guido,
Ik snap dat dit erg vervelend is, echter door een fout in het systeem kunnen we momenteel de voorraad niet veranderen.

Hierdoor blijft deze dus volop staan terwijl het product er niet is.

Ja, tuurlijk!
Klote winkeld dus.
Toevallig vandaag (22/4) voor dezelfde prijs bij de kijkshop via http://dagaanbieding.vanv...g-blu-ray-speler-bd-d5300