×

Tweakers Awards 18/19

Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? De Tweakers Awards stembussen zijn nog drie dagen open. Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Bovendien maak je kans op een Sony PlayStation 4 Pro 1TB, GoPro Hero 7 of Sonos One.

Stemmen

EnGenius EUB-9801 Review

Matushki 4 augustus 2011, laatste update op 4 augustus 2011, 331 views

EnGenius EUB-9801

Pluspunten

• prestaties zijn goed
  • meegeleverde software is uitgebreid

Minpunten

• disconnects bij koude start en herstarts
  • disconnects tijdens het downloaden/online gamen
  • geen driver development meer
  • gezien de prestaties is de prijs hoog

Ik gebruik deze adapter nu zo'n 2 jaar op mijn pc. Ik draai windows 7 64 bit versie.
De engenius is best een pittig geprijsde 802.11n adapter. Het merk was bij mij bekend als een soort niche merk dat dure maar kwalitatief zeer goede netwerkaparatuur maakt. Dat geldt helaas niiet voor deze adapter.

De snelheid van de verbinding is over het algemeen wel okee. De meegeleverde software interface is behoorlijk uitgebreid. Je kunt profielen maken en veel settings instellen.

Probleem met deze adapter is dat na het opstarten of herstart van mijn pc de adapter soms niet meer verbonden is. Dan moet ik de adapter dus uit de usb poort halen en er opnieuw insteken. Ook wordt nogal eens de draadloze verbinding verbroken, met name bij meerdere downloads tegelijkertijd, maar ook wel eens tijdens het online gamen, erg irritant. Driver ondersteuning is er amper, er is geen development. Maar dat disconnecten hangt mij de keel uit zodanig dat ik de adapter nu ga vervangen voor de TP-link TL-WN822N.

Heb jij ook een EnGenius EUB-9801?