Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

AOpen ES45H Review

MrDayOff 2 augustus 2011, laatste update op 3 augustus 2011, 1.108 views

AOpen ES45H

Pluspunten

• 2x USB aansluiting voor
  • Audio IN + OUT (HD/AC97) voor
  • Veel ruimte voor 3,5 en 5'1/4

Minpunten

• Koeler met aansluiting op voeding
  • Geen reset knop

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik had deze behuizing gekocht voor een LOW-budget PC.
Op prijs/kwaliteit verhouding doe ik mijn beoordeling.

Alle nodige schroefjes netjes bijgeleverd met gebruikelijke herkenbare kopjes zoals bij elk merk toegepast wordt.
Je hoeft geen plaatjes uit te breken voor bv CD/DVD/BD speler/brander (erg prettig)
Ruimte genoeg voor een hedendaags mainboard

Er zit ook een kleine koeler bij die rechtstreeks op de voeding aangesloten kan worden, maar die heb ik eruit gehaald (niet eens de moeite genomen om te horen of het meeviel, draaid zowieso op 100% dus zal op den duur altijd herrie gaan maken lijkt mij).
Dat ze een koeler erbij doen ok, maar doe dan een maatje groter met regelbare koeling die op het moederbord kan. Die dingen kosten bijna niets, of laat het achter wegen (maar dat is mijn mening).
Lekker een regelbare koeler ingezet dus, en een maatje groter welke ook prima paste op dezelfde plek.

Ik kwam overal goed bij, lekker veel ruimte voor HDD's en SSD's, dus kan ook prima ingezet worden als servertje of NAS. Of een lekkere RAID opstelling met 8 SSD's of zo ;)

Voeding maakte niet veel geluid, dat viel mij erg mee, maar je weet natuurlijk niet hoe die volgend jaar klinkt, voor deze prijs kun je geen buil over vallen.

Er zit geen reset-knop op, maar de tijd dat ik die nodig had kan ik me inmiddels niet meer herinneren, dus wat maakt het uit... Lang ingedrukt houden en weer inschakelen kan ook :)

Het vastpakken van de behuizing om te verplaatsen was even wennen, er zit geen riggel op de plek van de insteekkaarten aan de achterkant (wat meestal bij een behuizing zit). Dit is op een andere manier gemaakt door AOpen. Maar door het lichte systeemkast is het verder geen probleem.

Wel voorzichtig omgaan met de behuizing, het materiaal is heel erg dun (opzich milieu bewust }:O ).
Verder vondt ik het een net en strak design voor zo weinig geld.

Heb jij ook een AOpen ES45H?

Hoe is het ondertussen met de voeding?
En welke onderdelen voed de PSU?
Ik ben namelijk benieuwd of ik deze kan gebruiken icm een AMD trinity processor, zie ook hier: http://gathering.tweakers...message/40309230#40309230
Voeding draait nog steeds prima, staat in niet echt stofvrije omgeving, desondanks geen problemen.
Laatst nog open gehad om een extra harde schijf aan toe te voegen, viel mij erg mee hoe weinig stof er in zat (ben meestal meer zooi gewend na zo'n tijd).

Ik gebruik de PC zelf niet, had 'm voor een vriend van mij in elkaar gezet, hij is nog steeds dik tevreden.
Ik snap alleen je vraag niet helemaal, welke onderdelen de PSU voed?
Bedoel je wat er aangesloten is aan het mainboard?
Is geen gaming of i.d. PC, dus alleen het hoog nodige wat over het algemeen allemaal al op het mainboard zit tegenwoordig :-) een i5 processor incl. GPU, dus zelfs geen videokaart in.
Het enige wat erin geprikt zit is geheugen.

De review ging uiteraard alleen over die behuizing van AOPEN.