Asus A7CC-7S008C Review

Jeroen87 10 april 2007, laatste update op 10 april 2007, 756 views

Asus A7CC-7S008C

Pluspunten

• Groot scherm
  • TV-Tuner
  • Veel Features
  • Degelijk gebouwd

Minpunten

• Lage resolutie
  • Driver cd niet compleet
  • Zwaar

Deze latop is aangeschaft omdat ik een laptop wilde die een groot scherm had en niet te duur was. Qua prijs/prestatie verhouding kwam ik uiteindelijk bij dit model uit.

De Laptop is zeer compleet, Met een T5600 proc. 2 gig werkgeheugen, een ATI X1450 videokaart is de laptop behoorlijk snel te noemen. De extra functionaliteit is ook behoorlijk interessant. Er zit bijvoorbeeld een TV-Tuner in de laptop verwerkt, ook is er een webcam ingebouwd en zit er een card reader in. De rest van de featureset is redelijk basis. Met WLAN en Bluetooth is de laptop helemaal af.

Wat me tegenviel was het scherm. Dit scherm is 17"WXGA+ en heeft een resoltie van 1440x900. Dit had hoger gekund. Ook spiegelt het scherm enigzins als er een lichtbron in de buurt is.

De Drivercd die meegeleverd was, was alleen voor Vista systemen, zodat ik van de SUPER TRAGE Asus site, alle XP drivers moest halen. Die ook niet eens allemaal goed werken. Voor de rest zat er een recovery cd bij, en een OEM versie van Nero burning rom.

Overall gezien is het een mooi (maar enigszins zwaar) systeem. Dit komt natuurlijk ook omdat het een 17" scherm is. Alles voelt stevig en degelijk aan, en is van hoogwaardig materiaal gemaakt. De batterij gaat met normaal gebruik rond de 4 uur mee, en de laptop blijft keurig op temperatuur.

Heb jij ook een Asus A7CC-7S008C?

Ik vind deze review wel een beetje magertjes. |:(

Kun je niet wat meer vertellen, zoals waar je hem voor gaat gebruiken en waarom de keuze was om deze aan te schaffen, welke software erbij zit. wordt die erg wam. en dat soort dingen.
Zoveel valt er verder niet over te vertellen...Belangrijkste pluspunten en minpunten zijn genoemd.