LG L194WT Review

tim86 8 april 2007, 357 views

LG L194WT

Pluspunten

• Hoog contrast (2000:1)
  • Helder beeld
  • Simpele installatie
  • Fijne responsetijd
  • Geen dode pixels
  • Geen ghosting (zelf nog niet gezien).
  • Leuke prijs.
  • DVI.

Minpunten

• Fabrieksinstellingen hebben een hoge helderheid.
  • Niet in hoogte verstelbaar.
  • Verder nog niks kunnen vinden.

Heb deze monitor nu een aantal dagen in gebruik. Na aanschaf ben ik er direct mee naar huis gegaan om deze aan te sluiten.

Het aansluiten was zeer simpel, kabels in steken en klaar. Na het aansluiten en bewonderen van mijn nieuwe aanwinst heb ik de PC aangezet. Ik kreeg gelijk al een goede indruk van de kwaliteit van de monitor. Nadat Windows is opgestart eerst even de resolutie aangepast naar 1440x900. Het beeld was nogal wazig onder mijn oude resolutie.

Tijdens het testen onder verschillende applicaties heb ik de conclusie getrokken dat het beeld erg helder stond in de fabrieksinstellingen. Deze was dankzij het duidelijke OSD gelukkig zo verholpen.

Ik heb tijdens het spelen van TD:U nog geen dode pixels of ghosting kunnen ontdekken. Wel heb ik tijdens het testen ontdekt dat met zwart beeld de lampen best duidelijk te zien zijn. Meerdere ervaringen met LCD monitoren leert mij dat dit redelijk normaal is. Ook is mij duidelijk geworden dat onder bepaalde hoeken er soms een paarse waas te zien is in het beeld, dit is verder niet hinderlijk.

Het contrast van de monitor (2000:1) is ook erg prettig te noemen, ook is de 5ms response tijd erg fijn.

Kortom wie voor een leuke prijs een goede monitor wil hebben, is dit zeker een aanrader. Ik verwacht hier nog een lange tijd een hoop plezier van te hebben.

Heb jij ook een LG L194WT?