Logitech Harmony 785 Advanced Universal Remote Review

Big_Tower 2 september 2008, laatste update op 20 november 2014, 16.519 views

Logitech Harmony 785 Advanced Universal Remote

Na 8 jaar trouwe dienst vandaag afscheid moeten nemen van dit geweldige stukje techniek. Nu op zoek naar een nieuwe.

Pluspunten

• Vervangt veel andere afstandsbedieningen
  • Flexibel
  • Design
  • Laadstation

Minpunten

• Alleen configuratie mogelijk via PC met stabiele internet verbinding

Configuratie Score: 4
Ik heb de Logitech Harmony 785 aangeschaft om maar van de talloze afstandsbedieningen af te zijn die op tafel liggen tijdens een DVD o.i.d. kijken. Nadat ik verschillende reviews van de Harmony afstandsbedieningen heb gelezen waar het merendeel van de gebruikers erg positief zijn over de mogelijkheden die deze afstandsbediening biedt. Ook het lezen van het topic dat hier op Tweakers.net aanwezig is, heeft in belangrijke mate bijgedragen in de aanschaf. De 785 heb ik gekozen vanwege de uitstraling ten opzichte van de andere Harmony afstandsbedieningen en het meegeleverde laadstation waarin de afstandsbediening geplaatst kan worden wanneer deze niet gebruikt wordt.

Tot op heden ben ik zeer tevreden met de afstandsbediening. Het apparaat ligt goed in de hand en ook de grootte van de afstandsbediening is vergelijkbaar met de afstandsbediening die ik nu heb bij mijn Samsung LE32R71B televisie.

Als een apparaat dat je wilt bedienen bekend is bij Logitech dan gaat het configureren heel makkelijk. Ik heb tot nu toen nog geen apparaten in huis die niet in de centrale configuratiedatabase van Logitech staan. Veelal werkt dit toch wel goed en moet je eventueel enkele knoppen met je oude afstandsbediening de Harmony laten 'leren'. Tot nu toe heb ik hier 1-maal problemen mee gehad, maar dit is door de servicedesk van Logitech/Harmony prima opgelost. Een dag na het verzoek om hulp kreeg ik een mail met de mededeling dat zij de configuratie van mijn afstandsbediening aangepast hadden en mij verzochten om de afstandsbediening te updaten.

De meegeleverde software om de afstandsbediening te configureren is niet de meest snelle software, aangezien deze op Java berust. Daarna volgt het 'updaten van de remote' wat ook enige tijd in beslag neemt omdat waarschijnlijk de hele configuratie wordt weggeschreven i.p.v. de wijzigingen die je hebt aangebracht, tevens heb ik verdenk ik er de "database" bij Logitech ervan dat deze ook niet altijd even snel is. Als de afstandsbediening vervolgens niet werkt moet je de fouten weer handmatig bijstellen en dit kost weer heel veel zoekwerk in de onoverzichtelijke en trage applicatie. De gebruiksvriendelijkheid gaat hiermee ontzettend achteruit. Wel is er een mogelijkheid om kleine aanpassingen aan de afstandsbediening te doen wanneer een van de functies niet werkt. Dit doe je door de "HELP"-button op de afstandsbediening te gebruiken. Je krijgt dan een aantal vragen die je met "Ja" of "Nee" beantwoord. Aan de hand van deze antwoorden doet de afstandsbediening een soort fine-tuning.

Al met al is deze afstandsbediening mij de ¤136,- wel waard die ik aan besteed heb. Dit was echter niet de goedkoopste aanbieding uit de Pricewatch, maar daar was de afstandsbediening niet (meer) leverbaar.

Update 1: Sinds 10 februari problemen met het updaten van de 785, zie ook mijn reacties / updates in dit topic. Al met al uitstekend opgelost door Logitech.
Ook al blijkt het achteraf een probleem te zijn die niet eens aan Logitech te wijten is.

Update 2: Sinds een aantal dagen gaat mijn backlight van de afstandsbediening niet meer uit.
Via de software een call aangemaakt, waarna mij verzocht werd om in safe mode de firmware te updaten. Dit heeft niet mogen helpen. Dit terug gekoppeld aan Logitech, die me nu voor de 2de maal en nieuwe AB opsturen.

Heb jij ook een Logitech Harmony 785 Advanced Universal Remote?

Mooi ding, maar ik kreeg ik de @^%$@ van. Het updaten van je config duurt een half uur. Hij kreeg heel moeilijk onder de knie om de juiste output van de TV te selecteren en het signaal is zwak en lijkt moeite te hebben met getint glas. Waar hier alles achter staat verborgen. Daarbij wilde leren van een afstandbediening ook niet goed lukken. Ok, het ging om een HE surround set, maar toch. Vond de docking erg handig. Je bent zo veel eerder geneigd om hem op te ruimen. ook voelt ie lekker in de hand en ist een mooi ding. Maar de software deed hem voor mij de das om. Of istie inmiddels verbeterd? Half uur is geen overdrijving. Was 1 maand geleden nog zo.
Ik had de laatste tijd geen updates aan de config gedaan, tot afgelopen week. Voorheen deed ik de updates met mijn laptop en dat was inderdaad niet altijd even snel. Afgelopen week de software ook eens op mijn desktop geļnstalleerd.
Ik moet zeggen dat dit qua performance nogal scheelde.

Dus ik kan niet echt zeggen dat de software sneller is geworden, maar de laatste update gaf mij wel het gevoel dat het updaten een stuk sneller ging.

Misschien dat je het kan proberen op een andere machine?
Ik had je al aangeboden om hem met mij te ruilen, ik heb de 525..

Wanneer gaan we weer LANnen ? wie is aan de beurt ?
gr,

Jan
Makkie,

De software die ik nu gebruik, versie 7.3.2, werkt beter dan de bijgeleverde versie 5.2.
Ik gebruik het op een pc die inmiddels bijna 5 jaar oud is, dus zeker geen snel beestje, maar het updaten van de remote werkt vlot.
Wat wel opvalt is dat het instellen met de software een permanente Internet verbinding nodig heeft en da's lastig. Zeker als je die internetpijp aardig voldrukt met P2P en MSN, ik krijg dus soms een 'session timeout' als ik 's middags of 's avonds druk bezig ben. Tip: doe de configuratie dus 's morgens als de website nog redelijk vlot te benaderen is, en druk regelmatig op 'Done' om je configuratie tussentijds te saven. Uit jouw verhaal maak ik op dat dit voor jou geen probleem is, maar wel het overzetten van alles naar de remote via USB. Misschien is je USB poort niet vlot genoeg (Gebruik je wel USB2.0 ?)

Getint glas is soms idd een uitdaging. Zelf heb ik er geen last van, ik kan de remote zelfs naar het plafond richten en dan nog pakt de apparatuur alles netjes op. Misschien is het verstandig om de 'Learn IR' mode te gebruiken en dan iets langer op de knop van de originele remote te drukken en te kijken welke 'Advanced' settings met delay e.d. het beste werken. Kwestie van 1 voor 1 proberen, kost wat tijd maar dan krijg je ook wat :P

Succes ermee
Die service klinkt ERG goed van logitech (ben niet echt anders gewend) maar ik heb toch altijd mijn twijfels... Heb namelijk een EXTREEM oude TV :P En heb tot nog toe niet kunnen vinden ofdat deze word ondersteund.

BIG_TOWER, bedankt maar weer voor deze goede review.
Stuur ze eens een mail :)

Ik heb de Harmony 555, en ik had problemen met het selecteren van de ingangen. Mailtje gestuurd, en dezelfde dag nog een mailtje terug waarin staat dat ze mijn script aangepast hebben waardoor het wel zou moeten werken. Ik dus updaten, en ja hoor het werkt :D

Ze passen dus jouw persoonlijke instellingen gewoon aan, als blijkt dat het niet werkt
Hey ik krijg de 555 ook deze week als het goed is, ik heb de lay-out al bestudeerd maar ik kan nergens een eject knop vinden op het ding. Kan je me misschien vertellen of de remote deze functie wel kan?

Ik wil hem gaan gebruiken met een Marantz PM 6010 OSE en DV4200 i.c.m. een Sony Triniton tv, allemaal gangbare merken dus ik ga er van uit dat dit feiloos gaat werken.
kost bij bol.com nu slechts 79 euro,

[Reactie gewijzigd door technonose op 3 september 2008 10:50]

Negatieve eigenschappen:
Alleen configuratie mogelijk via PC met stabiele internet verbinding

Dit staat los van de afstandbediening!?

Verder mooi ding heb hem zelf sinds vorig jaar, het is een mooie vervanger voor 7 andere afstandbedieningen.
Ik heb deze nu 6 maanden in bezit ongeveer.. en ben aan mijn 2e toe.
eerste werd niet meer herkend door: OSx, Vista of XP (USB device unknown)

gelukkig snapte ze snel bij logitech dat ie echt stuk was, en kreeg binnen 5 dagen een nieuwe opgestuurd. De PID van mijn oude 785 was ongeldig gemaakt en (hij werkte toch al niet meer via USB, dus updaten onmogelijk) kon niet meer toegang krijgen.

Nadeel was wel dat ik wat dingen van oude moest opsturen:
Accu, klepje en voeding... totale verzendkosten: iets van 4 euro (moest naar zwitserland)

Maar wel verder goed geregeld van Logitech.