MSI HomePlug ePower 1000HD kit Review

martin72 20 juli 2011, laatste update op 20 juli 2011, 2.304 views

MSI HomePlug ePower 1000HD kit

Pluspunten

• Hanzame kit
  • Eenvoudige installatie
  • Aangename prijs

Minpunten

• Kwaliteit van de vebinding is ronduit slecht.
  • Matige featureset
  • Product en dus ondersteuning vaak niet op MSI sites te vinden

Beheerbaarheid Score: 2
Produkt uitgepakt en geinstalleerd, dat verloopt allemaal heel soepel, ook onder win7-x64. Internetverbinding meteen terug van ca 25 naar ca 7 Mbit, dus product weer ingepakt. Ik heb een modern huis dat niet al te groot is; verbinding moet wel over 2 groepen maar over een heel beperkte afstand tov de meterkast. Als er 15 meter leiding tussen ligt houdt het helemaal op.
gigabit snelheden verwacht ik niet omdat er een 100Mbit router tussen zit, maar die heeft verder nooit moeite met mijn 30Mbit internet abbo.

De featureset van het produkt is beperkt. Geen extra aansluitingen, weinig instelmogelijkheden, geen passthrough. Dat vind ik echter allemaal niet zo'n punt. Het maakt het produkt ook eenvoudig en, niet onbelangrijk, je kunt het van tevoren weten dus je kiest daar ook voor.

Als je op de websites van MSI gaat kijken valt op dat de homeplug producten er meestal helemaal niet tussen staan en dus ook de ondersteuning ervoor niet. MSI ziet het kennelijk niet als een belangrijk product in het assortiment. Vreemd als je wel het initiatief neemt om gigabit powerline te ontwikkelen.

Andere reviews over dit produkt varieerden nogal, dus ik wilde de gok wel nemen. Helaas geen goed idee. Natuurlijk zou kunnen blijken dat de situatie bij mij in huis tot de matige resultaten leidt, maar dat gaat dan wel voor veel gebruikers gelden vrees ik.

• Asus WL500W router
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een MSI HomePlug ePower 1000HD kit?

In de HWI powerline adapter test zijn de Gbit powerline adapters bijzonder slecht gebleken. Netgear blijkt veel beter hun beloftes na te kunnen komen.
Beste getest: Netgear XAVB5004