Specificaties Rad. HD6870 (930MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI R6870 HAWK Review

mw2fan 20 juli 2011, laatste update op 20 juli 2011, 615 views

MSI R6870 HAWK

Pluspunten

• Helemaal GEEN geluidsproductie,
  • Temperaturen blijven onder de 50C,
  • Geweldig overklokbaar,
  • Ziet er sexy uit,
  • Geweldige prestaties,
  • Geen gekloot met drivers.

Minpunten

• Er werd geen crossfire bridge meegelevert,
  • Als je het geheugen te ver overklokt loopt je computer vast.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Hallo!
Ik heb deze videokaart 2 weken terug gekocht, en aangeziencer weinig reviews van zijn te vinden,
dacht ik even een review te schrijfen!

De kaart kwam in een net doosje met daarin:
-De kaart zelf die heel netjes en veilig was verpakt
-Een boekje met een gebruiksaanwijzingen
-Een boekje over MSI Afterburner
-Een schijfje met daarop de drivers en de MSI Afterburner software.
Er was geen Crossfire bridge aanwezig, wat ik wel jammer vond voor zo'n High-End kaart.

De kaart ziet er sexy uit, met een kap van geborstelt staal, uitstekende heatpipes, en 2 fans.

De drivers installeerde gemakkelijk en ik heb totaal geen driverproblemen gehad tot nu toe.
De MSI Afterburner software werkt geweldig, en ik heb de kaart meteen overklokt naar 1Ghz core,
1200Mhz memory.
De koeling van de kaart is simpelweg geweldig. De temperatuur na een uurtje Crysis op maximale instellingen kwam niet boven de 50C, met de fan speed op 40%
De fan is op 40% niet te horen, en pas bij 60% begint hij hoorbaar te worden.
Op 100% is hij lawaaierig, en komt hij boven het geluid van mij casefan uit, maar door de geweldige koeling zal hij die temperaturen gelukkig niet gebruiken.

Ook de prestaties in games zijn goed.
Ik speel momenteel op een resolutie van 1440x900 en kan alles op maximale instellingen
Op 60FPS draaien, behalve echt zware games als Crysis en Metro 2033.

De enigste problemen die ik tot nu toe heb gehad is dat toen ik het videogeheugen naar 1250Mhz
overklokte, Crysis helemaal vastliep, en het scherm grijs werd.
Maar op 1200 draait alles perfect!

Als je op zoek bent naar een videokaart in de 6870 serie, zou ik zeker die paar extra euro's in
deze kaart steken!

• Intel Core i5 2500k
  • ASRock P67 Extreme4
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een MSI R6870 HAWK?

Die dingen worden ook met je moederbord meegeleverd, zodat je een bridge hebt die altijd past (niet dat hij een slot te kort is ofzo).

Verder snap ik niet waarom je als negatief punt opgeeft dat het OCen van het geheugen problemen op kan leveren, dat is toch ruim van tevoren bekend lijkt mij, dat als je iets buiten de specs draait, het problemen kan geven. OCen moet je gewoon in stapjes doen en kijken hoever je kunt komen.

Lang niet altijd, hier in ieder geval niet (P5Q Deluxe), dus ik miste deze ook na aankoop van 2 van deze prachtkaartjes.
Helemaal GEEN geluidsproductie
Dat is onzin natuurlijk, er draaien immers fans. Dat jij ze niet hoort is wat anders ;)
Jullie hoeven hem niet gelijk af te zeiken maar wijs m dan op zn fouten en wat hij erbij kan voegen.
Ik draai met mijn 6870 Hawk (overklok 950/1125) Crysis 2 op 1680x1050 gewoon vloeiend hoor. Geen idee waar je vandaan haalt dat je die niet op 1440x900 kan spelen ;-)
zo te zien is mijn comment verweiderd maar iemand afzeiken om iets wat hij niet weet vindt ik toch ook niet ok of wel dan ?