Specificaties 2,4GHz WiFi + 4G-router, 4x 100Mbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-MR3420 Review

felixk 24 november 2011, 2.345 views

TP-Link TL-MR3420

Pluspunten

• ruime ondersteuningvoor verschillende 3G dongles
  • mogenlijkheid tot het uploaden van custom modem files
  • duidelijke en feature rijke user interface
  • VPN passthrough in verschillende varianten
  • Ondersteuning voor dynamische dns redirect

Minpunten

• Klein WIFI bereik

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Update: Wat beteft de betrouwbaarheid, het apparaat heeft nu de hele zomer probleemloos z'n werk gedaan. Heb ondertussen ook een aantal keer een Speedtest vergelijking gedaan tussen de router met modem en het modem direct aan de PC. Nou zit ik in een gebeid met slechte dekking dus de reultaten lopen erg uit een, maar ik zie niet ech vershil tussen de twee situaties. Met de router tussen het modem en de pc in heeft geen merkbare invloed op de gemeten snelheid.

Betrouwbaarheid kan ik nog niks over zeggen omdat ik het apparaat pas kort heb. De draadloze verbinding lijkt voorals nog stabiel. Maak verbinding met twee telefoons (WindowsPhone en Android) en heb geen problemen ondervonden. Wel vind ik het bereik niet bijzonder groot.

De router draait nu een aantal weken en voorals nog zonder problemen. Het 3G USB modem dat ik heb heeft altijd al kuren gehad (verbinding valt weg) maar het modem weet dat nagenoeg altijd zelf weer te herstellen
Heel af en toe moet ik het router rebooten of de 3G dongle even ontkoppelen.
Maar zoals gezegd, dat probleem had het modem al toen het via de pc liep.

Modem heeft een nieuwe plaats gekregen en dat heeft het bereik geholpen. De twee antennes zijn los te schroeven en zouden evt. vervangen kunnen worden door betere exemplaren. Maar voorals heb ik het niet nodig.

Heb de firmware geupdate en de 3G verbinding wordt nu iets sneller opgezet. Gezien dhet feit dat er sinds januari al drie firmware versies zijn uit gekomen lijkt het met de ondersteuning ook wel goed te zitten.

• huwaei e220

Heb jij ook een TP-Link TL-MR3420?

Zit hier met Telenor (Se) Huwai E3531 gekoppeld aan deze router en dat werkt redelijk naar behoren.Heeft af en toe een disconnect maar reconnect zichzelf als weer.

Aan de router hangen
- Ipad
- Iphone
- Samsung Note II
- Laptop

Ja je merkt het wel als je met alle devices tegelijk werkt, maar ja het is maar 3G
Wifi bereik is niet slecht maar meetbare test heb ik niet uigevoerd.

Ben zeer tevreden met de router
Geinig toeval, mijn review is gedaan met Tre.se !
Idd, toevallig, zit op FlottsBro

Ik heb met vlagen slecht connects, en dan weer dagen geen enkel probleem.
Maar goed, het werkt wel :-)

Binnenkort weer in nederland en dan wil ik hem eigenlijk is met een NL provider
testen.
De modem heeft begeven en is vervangen door een nieuwe...dat kostte wat pijn en moeite. Maar zo ziet het eruit....

[Reactie gewijzigd door gtissink op 23 oktober 2014 15:04]