Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Abyssus Review

Kevjoe 17 juli 2011, laatste update op 17 juli 2011, 2.269 views

Razer Abyssus

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Grote kabel
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen braided kabel
  • Geen drivers
  • Geen goldplated USB
  • Schakelaars zijn soms onhandig

Omdat mijn vorige Razer muis de geest gegeven had, een Diamondback 3G, had ik besloten om een nieuwe Razer muis te kopen, dat is dus een Razer Abyssus geworden.

Het is een degelijke basic gamingmuis, niets meer of minder.

De Razer Abyssus ligt goed in de hand en is niet zo zwaar, maar het is wel een grote muis en ik had in het begin wat moeite met de grote vorm van deze muis, vooral ook omdat ze zo'n speciale rechtlijnige vorm heeft. Na een tijd werd ik dit gewoon, maar ik vond toch dat dit beter kon - mooi design, maar niet zo ergonomisch.
Na langdurig gebruik van de muis kreeg ik af en toe last van wat polsklachten, maar deze gingen na een paar uur weer over - maar het vertelt genoeg over de muis zelf.

De Abyssus is een basic gamingmuis, en daardoor heeft het, buiten de speciale schakelaars onderaan de muis, geen extra mogelijkheden. Deze schakelaars vond ik ook niet altijd even handig, want het is echt zoeken naar een goeie instelling op deze manier en bij het gebruik van de schakelaars werd de muis 'virtueel' ontkoppeld in Windows en daarna weer ingeplugd, wat redelijk irritant is na een tijdje. Ook miste ik op de muis wel enkele extra knoppen - het is basic, maar een knopje of twee aan de zijkant kon zeker geen kwaad.

De muis is zeer precies, maar helaas soms iets tť, en omdat er geen drivers waren kon je enkel werken met de schakelaars onderaan maar die kan je niet zo gevoelig afstellen zoals bij andere Razer muizen wel kan. Ook, maar dat kan aan mijn ondergrond liggen, bewoog de muis zichzelf voort zonder beweging.

De muis zelf is mooi vormgegeven, en het blauwe licht heeft wel iets. De muis voelde stevig aan en de gebruikte materialen zijn van hoogwaardige kwaliteit. Ook voelen de schakelaars onderaan zeer stevig aan en is er wat weerstand nodig om ze te verschuiven, zodat je ze nooit per ongeluk tijdens het gamen verzet. Helaas heeft de muis zelf geen gold-plated coating zoals de meeste Razer muizen, wat altijd mooi meegenomen is, en is de kabel ook niet braided, wat betekende dat de toch wel lange kabel eenvoudig in de knoop raakte. De muis zelf kan gerust tegen een stootje want ik vervang ze nu niet omdat ze kapot is of begint te haperen maar een beschadigde kabel veroorzaakt door een huisdier. Ik heb de muis enkele malen laten vallen en heb geen problemen ondervonden.

Over de drivers zelf kan ik kort zijn, want er zijn er geen, wat ik ervaar als een groot minpunt. De drivers van Razer zijn over het algemeen goed en je kan je muis er heel precies mee afstellen. Dat kan dus niet bij deze muis waardoor je op de schakelaars op de onderkant moet vertrouwen, iets waar ik meermaals heb mee gesukkeld omdat de stappen relatief groot waren.

De prijs zelf van Razer vind ik niet overdreven: het is een goede muis van hoge kwaliteit waarop je handen niet snel beginnen zweten, in tegenstelling tot sommige logitech muizen (voorbeeld). De verpakking was ook heel mooi, maar ik zou liever gehad hebben dat er bv. een braided kabel voorzien was.
Een goede muis voor een gamer die niet veel nodig heeft, maar dit is een absoluut minimum voor een gamer, en als je iets of wat wilt kunnen bijstellen op een normale manier raad ik een andere muis van Razer aan.

Heb jij ook een Razer Abyssus?

redelijke review, er hadden alleen wel wat foto's bij gemogen.

en als je een meer ergonomische muis had gewild had je niet een ambidextrous muis moeten halen, maar een ergonomic. Razer heeft daar speciale categorieŽn voor.

ambidextrous: http://store.razerzone.co...35208800/themeID.26460500

ergonomic: http://store.razerzone.co...parentCategoryID.35208800