HTC Sensation Zwart Review

Gwendolyn 20 juli 2011, 1.851 views

HTC Sensation Zwart

Pluspunten

• De snelheid en het scherm (zowel resolutie als afmetingen en gebruiksgemak) zijn voor mij opvallende eigenschappen!

Minpunten

• adviesprijs
  • Apps op het scherm kan je alleen op het interne geheugen van de telfoon zetten anders wordt het icoon een androidplaatje.

Deze HTC Sensation heb ik vanaf 5 juni 2011 in gebruik met een abonnement bij KPN.

De feautureset is heel compleet te noemen en na het opstarttenen Wifi instellen heb ik meteen de kaarten van de Benelux en Duitsland kunnen downloaden voor gebruik van GPS zonder internet!
Dit ging voor de grootte van de kaarten al behoorlijk snel. Dat de schermen "rond" kunnen draaien is voor mij een grote aanwinst in gebruiksgemak.

Bij het bereik heb ik geen enkel probleem ondervonden. Ook schakelt de Sensation vlekkeloos tussen Wifi thuis en 3G verder weg. Volgens het scherm heb ik vaak zelfs een streepje meer ontvanst in kantoorgebouwen dan de Desire die ik hiervoor heb gehad.

De accuduur is zoals bekend met de meeste Smartphones niet het beste punt al krijg je hier wel veel gebruiksmogelijkheden voor terug. De eerste weken heb ik bewust de accu steeds zo leeg mogelijk gemaakt en dan weer helemaal opgeladen. Op dit moment kan ik bij rustig gebruik 2 dagen met een volle accu doen wat ik zelf gewoon goed vindt.
Uodate 20-juli-2011: Vandaag voor de eerste keer een accucuur van 53 uur gehaald! Daarom accuduur naar zeer goed gezet. Hierbij heb ik iets minder "gespeeld" terwijl ik wel regelmatig met Bluetooth vanuit de auto heb gebeld en Wifi ongeveer de helft van de tijd heeft aangestaan.

Het gebruiksgemak is door de hogere snelheid in respons en het door kunnen draaien van de screens nog beter dan die van de Desire. Ook het scherm en de hogere resoulie hiervan zijn een grote stap voorwaarts. Doordat de Sensation smaller is dan de DHD kan ik het toestel makkelijker vasthouden. Ook is de Sensation een stuk lichter dan de DHD. Het App overzicht per pagina bvat door de andere schermverhouding ook meer Apps dan de DHD waadoor je hier sneller dooreen kan "stappen".
Iets wat aan het gebruiksgemak zelf niets afdoet en toch opmerkelijk is: Het laadsnoer gaat er nu op delefde manier in als bij de DHD (die mijn echtgenote heeft) en kan je daardoor makkelijker "oversteken".

Het design vindt ik gewoon mooi. De fysieke knoppen zien er netjes uit en zijn goed te gebruiken. De 3 "banden"aan de achterzijde met hun verschillende kleuren zijn erg mooi. Door de afgeronde zijkanten en de verhoudingen licht het toestel ook heerlijk in de hand.

De bouwkaliteit en afwerking is gewoon goed. De achterkant sluit strak aan bij de rest van het toestel. Je moet er dan wel voor zorgen dat je de achterkant rondom even aandrukt. Verder kan ik nergens kieren ontdekken en zitten de luidsprekers en camera's mooi op hun plaats. Wat mij opviel is dat de luidspreker voor You Tube etc nu an de achterzijde zit en ik dacht dat de Desire de gewone luidspreker gebruikte.

Stabiliteit en betrouwbaarheid zijn tot nu toe zeer goed te noemen. Het toestel is niet een keer vast gelopen. Ook niet in de beginfase toen ik doorging met gebruik tot het toestel zichzelf uitschakelde vanwege een lege accu. Wifi pakt de Sensation al op nog voor ik in huis ben!
Wat wel vervelend kan worden is dat Apps die je op je schermen zet alleen op het interne geheugen kunnen staan. Dit omdat er anders alleen een Androidbasisicoontje weergegeven wordt. Dit kan op een gegeven moment tekort geheugen tot gevolg hebben.

Opnamekwaliteit ben ook heel tevreden over. De kleuren zijn heel realisitisch en ook bij een snel gemaakte foto is de opname bijna altijd bruikbaar. Ook bij gebruik op vakantie en bij een buurtfeest waren de opnames heel goed te noemen De flits heb ik nog niet gebruikt.

Inmiddels heb ik ook al de eerste update gedownload, en hierdoor opent de Sensation Apps sneller, en lijkt de accu langer mee te gaan dan daarvoor! Over de ondersteuning van HTC heb ik nog nooit te klagen gehad :)

Alles in aanmerking genomen is de prijs waarvoor je het toestel kan aanschaffen (zie ook Pricewatch)zeer goed te noemen. De adviesprijs zelf vindt ik een beetje aan de hoge kant.

Deze review zal ik de komede tijd nog blijven aanvullen met mijn ervaringen.

Heb jij ook een HTC Sensation Zwart?

Reviews door de redactie

Eerste keer dat ik dit hoor, hoefde zelfs niet bij mijn HTC Hero dus ik denk dat je wat verkeerd doet ;)

Vind je sense fijn werken?

[Reactie gewijzigd door Minaaj op 15 juli 2011 20:10]

Dat komt toch ook alleen voor als een app op SD kaart staat, en de SD kaart niet mounted is?
Zoals jij het zegt is het niet waar.

Het is als je de apps op je homescreen hebt staan en de bestanden van de app staan op de SD kaart, dan krijg je dus zo'n androidbasisicoontje.

Kun je op lossen door ze weer opnieuw op je homescreen te zetten, maar als je de telefoon weer herstart krijg je weer hetzelfde terug
Hij heeft het denk ik over widgets.
Deze moeten inderdaad op het interne geheugen staan.
Als ze via de originele s2d naar de sd-kaart worden gezet, dan werken ze niet meer.
Er zit een gigabyte geheugen in. Ik heb met mijn DHD hier totaal geen last van en heb niet weinig apps ge´nstalleerd staan. Ik heb nog 750MB van de 1,5GB vrij. Voor jou zou dat 250MB zijn. Daar kun je nog aardig wat apps op zetten heb ik het idee.

Al eens app2sd geprobeerd?
Welke update heb je het over? Zowel mijn toestel als de website van HTC zegt niks over een update? Voor zover ik weet zijn die er ook nog niet.
/edit: Never mind. Bij nogmaals controleren is er wel ineens een OTA Update :)

[Reactie gewijzigd door Soeski op 16 juli 2011 13:44]

Ik kreeg eerst een bericht hierover. Omdat ik dat wel heel er snel vond heb ik het toestel zelf nogmaals laten zoeken en vervolgens geinstalleerd.

Na installeren heb ik nu softwarenummer: 1.35.401.1 met Androidversie:2.3.3
Sense vindt ik erg prettig werken, en de achtergornd wissel ik met enige regelmaat :)

Het tekort aan geheugenruimte is nu in ieder geval niet aan de orde. Bij mijn Desire kon ik de Apps wel op mijn geheugenkaart zetten en dan bleef het icoon wel goed. Dit viel mij daarom extra op. En stel dat je wat grotere Apps op de schermen zet dan kan het een issue worden. De opmerking hierover is dan ook bedoelt om hierover info te geven.
Hoe is de snel heeft een fix via GPS? Want dit duurt op DHD soms wel heel lang...