Specificaties 2,6" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Chacha Wit Review

Palex 15 juli 2011, laatste update op 15 juli 2011, 2.466 views

HTC Chacha Wit

Pluspunten

• QWERTY toetsenbord.
  • Front camera.
  • Gewicht.

Minpunten

• Geen Video Call functionaliteiten.
  • Te weinig geheugen voor de applicaties.
  • Breed.
  • FB knopje is niet configureerbaar (alleen voor FB).
  • Gaat aan alleen met aan/uit knopje op de bovenkant van het toestel.
  • Scherm reageert niet op de GSensor.
  • In het donker de nummers op de toetsenbord zijn niet te herkennen.

Sinds 1 juni in gebruik. Heb geen ander passend toestel met een hardware toetsenbord+Android gevonden. Andere modellen zijn of met een verouderd OS of te zwaar.

Er ontbreekt echter het mogelijkheid voor video bellen, terwijl het front camera is wel aanwezig. Je kan het wel met een heel klein aantal applicaties gebruiken, bv als een spiegel.
Het heeft naar mijn mening weinig geheugen, na de installatie van een paar programma’s zo als Agenda,
Task manager, etc. is het geheugen vol en er kan niets meer ge´nstalleerd worden. Ook werken sommige programma’s als Gtalk niet als er weinig geheugen is. Plaatsen van de opgehaalde applicaties op SD heeft weinig zin. Meeste ruimteconsumerende applicaties zijn van HTC en kunnen niet verplaats worden.

Toestel gaat aan allen door het indrukken van het aan/uit knop op de boven rand van de toestel. Dus geen enkele andere toets. Ik vindt het zeer onhandig.

Voor de rest is het enige toestel met een laag gewicht, een hardware toetsenbord en recente versie van AndroidOS op de markt.

Heb jij ook een HTC Chacha Wit?

Reviews door de redactie

Kortom...een klote tel dus :+
Het is een FB telefoon wat verwacht je van het FB knopje? Dat het iets op twitter plaatst? :)
Was een HTC desire Z geen fijnere telefoon geweest?
die heeft nou niet bepaalt een laag gewicht :)
Bedoeld hij met "te zwaar" niet een te snelle processor enzo? ;)

Want de desire z is ook gewoon een snelle telefoon hoor.

Er zijn zat toestellen met zo'n toetsenbord, acer heeft onder andere de E210 die erop gelijkt..
Wat maakt die 100 gram in gewicht nou uit ? Je hebt dan wel een goede telefoon.
Kon je hem niet eerst proberen in de winkel?
Jij hebt duidelijk het doel van deze telefoon gemist. |:(
Waarom wil je meer dan 1 aan en uitknop op het toestel!? :?

Vriendin van me heeft het toetstel vandaag gekocht, dus ik zal het morgen eens bekijken of het allemaal werkt en wat de mogelijkheden zijn.

Als je idd een fanatiek smartphone gebruiker bent met 19187278 apps dan moet je niet de ChaCha pakken maar de Desire Z met zijn toetsenbord..
Inderdaad, beste mensen, meeste van jullie hebben gelijk. Ik was een verwent Palm gebruiker en kon me niet voorstellen dat een toestel een hw toetsenbord alleen voor het intypen van de SMSheeft. HW toetsenbord is geschikt voor het bewerken van de documenten en dergelijks. Nu heb ik anders geleerd. Ook vanwege bepaalde redenen kan ik een on-screen tb niet gebruiken.

@Precision.Inc.: Dan zou ik gewoon voor een desktop met een 32" schermpje gaan, wat maakt het nou uit? Ik heb dan gewoon een goed telefoon. :)

@Deurges
Niet de aantal van de aan/uit knoppen is belangrijk, maar hun plaatsing. Weet je nog Nokia toestellen met een aan/uit knopje op de boven randje? Stel maar voor dat je het iedere keer als je bellen wil, of gewoon ff status van je toestel kijken in moet drukken. Nou zo werkt het dus op deze toestel. Ik heb het al aangegeven Desire Z weegt 180g. Ik had een Palm Treo 680 van 5 jaar oud met hw tb uiteraard en een zee aan RAM = 157g. Nog een keer 5 jaar oud. Ik dacht dat na 5 jaar zijn de toestellen wat "beter", lichter, betere prijs/mogelijkheden verhouding, etc. zullen zijn/hebben.

Ik ben nu een, naar mijn mening, standaard verzameling van de app's draaien. WhatsApp, Talk, HTC meuk, Jorte, Google+, FB meuk, Picasa, TvGids, EZ Manager, WifiManager en nog een paar van systeem utils, en als ik nu wil internetten, krijg ik gewoon melding dat ik niet genoeg ruimte voor heb.
Dat is een duidelijke reactie :) txs

Vriendin van me heeft het toestel nu een week en is er heel erg happy mee. Vooral de eenvoud van het toestel. Tis gwn een toestel met het idee, op ieder potje past een dekseltje.. :)
Jep. Ik moet een andere potje voor mijn dekseltje opzoeken.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen voor het schrijven van een review. Ik ben druk op zoek naar een vervanger van mijn HTC Snap (http://www.htc.com/nl/product/snap/overview.html) en eigenlijk wil ik het liefst dezelfde telefoon als de Snap, maar dan met Android. De telefoon die jij hier reviewt ziet er bijna hetzelfde uit en heeft Android.. nu alleen voor mezelf de nadelen tegen de voordelen afwegen.. Hoewel deze telefoon toch wel erg veel nadelen blijkt te hebben, vooral het te weinig geheugen vind ik zorgwekkend.. Ik ga gewoon rustig verder kijken denk ik.. Bedankt in ieder geval voor je review, daar hebben mensen als ik tenminste wat aan!
Kijk eens na de Acer E210..
Acer E210 heeft een resistief scherm (ipv het betere capacitief), een lagere schermresolutie (320x240, waardoor nog meer apps niet draaien) en een lager geklokte CPU (wel de zelfde). Ook het werkgeheugen van de ChaCha is 2x zo groot.

Ik heb zelf de Acer E130 (voorloper van de E210), een prima toestel als je niets verwacht. Maar ik zie de E210 niet al een reeel alternatief van de ChaCha. Denk dan eerder aan de Samsung Galaxy Y Txt (pricewatch: Samsung Galaxy Txt B5510 Zwart)
of de LG Optimus Pro (pricewatch: LG Optimus Pro C660 Zwart). Beiden vergelijkbaar met de HTC.