Specificaties Bluetooth 2.1-dongle (10m) met USB 2.0-interface - Bekijk alle specificaties

Belkin Mini Bluetooth Adapter Review

wootah 12 juli 2011, laatste update op 12 juli 2011, 3.308 views

Belkin Mini Bluetooth Adapter

Pluspunten

• Goede drivers van broadcom
  • Vrijwel geen input lag met mijn muis
  • Klein genoeg om in je laptop te laten tijdens transport
  • Werkt uitstekend op Linux

Minpunten

• Blauw knipper lampje

Driverkwaliteit Score: 5
Tja, bluetooth usb stick, wat kan je er over vertellen? Vandaar maar een korte review :)

Dit is een mooi klein bluetooth stickje dat je eigenlijk niet uit je laptop hoeft te halen als je hem in de laptop tas/sleeve stopt. Dat is voornamelijk de rede dat ik voor deze stick heb gekozen.
In totaal steekt deze stick slechts 1CM uit mijn laptop. Er zijn waarschijnlijk kleinere beschikbaar maar ik wilde wel fatsoenlijke drivers hebben wat je vaak mist bij goedkope bluetooth adapters.

De drivers die Belkin op CD-ROM levert zijn nogal oud. Ook het kaartje wat in de verpakking op zit waarop staat dat er binnenkort betere vista drivers beschikbaar zijn op het internet, helpt je ook niet echt aan nieuwere drivers.
Gelukkig kwam ik er snel achter dat er gewoon een broadcom chip zit in dit stickje, vandaar dat er gewoon per definitie goede drivers beschikbaar zijn. Broadcom levert na mijn mening altijd goede bluetooth drivers.
De Broadcom driver update tool kun je hier vinden trouwens: http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

Windows 7 installeerd standaard ook drivers voor deze stick, maar ik heb toch even de update tool gebruikt zodat alle bluetooth componenten geregistreerd waren :)
In Ubuntu hoef je hem maar er in te prikken en het werkt ;)

Voornamelijk gebruik ik deze adapter zodat ik met mijn Logitech V470 bluetooth muis kan werken. Bij veel adapters heb ik toch wel wat input lag gehad, bij deze adapter is het vrijwel niet merkbaar vergeleken met een bedrade muis :)
Wat ik wel irritant vind is dat er continu een blauw lampje knippert, die ook nog eens sneller gaat knipperen als je de muis beweegt. Wellicht dat ik daar ooit nog een klein stukje zwarte tape over doe :+

De afstand is theoretisch 10 meter, 5 meter werkt nog goed in ieder geval, de muis reageerd nog vrij soepel.

Nou, ik zou niet weten wat ik nog meer kan vertellen. Ik ben er erg tevreden over :)

Heb jij ook een Belkin Mini Bluetooth Adapter?

ondanks dat het een korte review is, heb je mijn " welke bluetooth dongle is goed voor linux" goed beantwoord! dank je wel :)
hehe, dat is ook belangrijk he :)
Mja, volgens mij heb je gewoon de gangbare bleutooth drivers nodig en je bent klaar.
Zou het dingetje ook werken als het achter in de kast zit onder een bureau, en het Bluetooth apparaat boven een bureau? Ik heb namelijk een Bluetooth headset die geweldig werkt.
mja bij mij niet, maar dat komt waarschijnlijk door het vele metaal.
PC is van metaal. Er zit direct een radiator achter mijn pc, en dan zit er ook nog metaal in mijn bureau :P

Het lukt wel om apparaten te verbinden maar vaak verlies ik verbinding.
Dat word dus voorkant of beeldscherm-poorten.
Bedankt, maar de verbinding zelf is superb?
(was het helemaal vergeten)
Ja hoor, op korte afstanden sowieso. Af en toe heb ik ook presentaties gedaan met de muis in de hand en de laptop een meter of 3 weg en dat ging gewoon goed :)
Je hebt me overgehaald, wootah.
;)

[Reactie gewijzigd door Aerkhanite op 1 maart 2013 20:50]

Nou, dan hoop ik dat hij voor jou ook zo goed werkt hehe :+