AMD Duron 1800 Tray Review

DjDevourer 23 maart 2007, 533 views

AMD Duron 1800 Tray

Pluspunten

• weinig warmteproductie
  • stabiel

Minpunten

• trage processor van 1.8 GHz
  • nog onbekend over overclocken

ik weet njog niet hoe hij zich gedraagt met overclocken, maar ik heb dit dinkie al 3 a 4 jaar, weet et echt niet meer, en hij loopt nog prima zonder problemen

Pestatie:
traag voor een hedendaagse pc, al maakt ~200-400 MHz vergeleken met me klasgenoten weinig uit :D
Hij maakt nu heel weinig geluid, alles wat ik hoor komt van de voeding, en er zijn geen verdere ventilatoren voor nodig om hem goed te moeten laten draaien.
lage geluids en temperatuurproductie, enige fan is 140mm in de 480W voeding, hoewel hij ook prima liep op de vorige, 235W met 1x 80mm fan. En deze processor is ook zeer zuinig.

Featureset
Bij mij onbekend of hier ook al cool'n quiet op zit, al lijkt het er wel op gezien geluids/temperatuur productie

Stabiel/Betrouwbaar?
nooit problemen gehad, hoogstens door een vastgelopen harde schijf of door het verkloten van de bios

Overklokken?

niet geprobeerd vanwege de bios zonder oc mogelijkheden

warmteproductie?

wat ik al zei, zeer gering

Prijs:

al kostte hij toendertijd een behoorlijke duit, nu is het echt een supergoedkope en zeer betrouwbare proc.

Heb jij ook een AMD Duron 1800 Tray?

Is dit bedoeld als grap ofzo? :o
poeh, ik heb ze slechter gezien. techische kennis is om te huilen, maar echt rampzalig is het niet. hij noemt stabiliteit, warmteproductie en prijs. hij heeft dus wel degelijk inhoud.

goed, de prijs/kwaliteitverhouding is dus *niet* goed aangezien je ondertussen voor hetzelfde geld een veel snellere andere CPU kan krijgen, maar het is iig niet als 'grap' bedoeld ofzo.

wel een beetje "computer idee" niveau :+
Jongens, Jongens....

Vergeet niet dat Duron 1800 is de "voorloper" van de Geode.

Waarschijnelijk heeft ie helaas niet de Applebred (OC beestje)

P/K was toendertijd vrij goed.

Het is niet de Duron t/m 1300
m'n neef heeft ook nog zo'n oude AMD Duron maar dan van 1,3Ghz
kmoet zeggen, nadat ik de cooler eens uitgekuist heb, zodat hij beter gekoeld kon worden liep het beestje weer wat lekkerder