Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 165 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z623 Review

zoepersooi 11 juli 2011, laatste update op 18 juni 2012, 10.150 views

Logitech Z623

Pluspunten

• De basweergave
  • Bouwkwaliteit
  • Design

Minpunten

• Design(niet iedereen houdt ervan)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Featureset

Dit is zeer kaal maar wel voldoende
Wat zit erin de doos:
XXL Subwoofer
1 left speaker
1 right speaker met aanknop volume en basregelaar(draaiknop)
1 3.5mm audiokabeltje.

wat mis ik hierbij:
Een tulpstekker kabeltje voor mijn xbox360 naar de geluidset
Een instalatie Cd voor de THX console

Bouwkwaliteit en afwerking

De stevigheid krijgt een ruim voldoende.
De afwerking is iets minder maar niet storend bijvoorbeeld de "schroeven" naast een speaker zitten op verschillende plekken zie foto

Linker speaker
Rechter speaker
Op de subwoofer zit een uitstekend stuk mesh kan voor sommige mensen iets zijn wat ze lelijk vinden op onderstaande foto kan ik het beter laten zien.

Vormgeving

Mijn persoonlijke mening is zeer goed, de reden waarom ik het daarom een goed heb gegeven is omdat niet iedereen ervan zal houden.

speciale punten
De tweeter is vierkant met het logo van THX erop.
Alles heeft een robuuste uitstraling.

zoals al eerder gezegd vormgeving is een persoonlijke mening daarom zal ik er niet verder op ingaan.

Geluidsweergave

Met muziek:
Afhankelijk hoe je de bas instelt geeft het een mooi helder geluid.
Ik moet hierbij wel vermelden dat als je de bas voluit zet dat de midden en hoge tonen nog steeds duidelijk te horen en verstaan zijn.

Met games/films:
Met geluid is het altijd zo het is net hoe je het instelt.
Op de standaard instellingen klinkt het erg goed.
De beste punten zijn qua geluidsweergave:

De bas geeft zeer goede lage tonen
Het geeft wel een "surround sound" gevoel ook al is het geen 5.1
Midden toon weergave.

De bas
Opmerkelijk is dat als je de volumeknop van de bas gewoon in het midden laat staan dat het bij een laag of hoog volume goed blijft.
Het is ook vrij van vervorming.
Het is bekend dat bij de logitech setjes de bas eigenlijk altijd mits die groot genoeg is:)

De prijs

Dit is altijd het belangrijkst voor Hollanders :)
Het is ook maar net wat je ervoor over hebt voor ongeveer het zelfde kan je een bose geluidsset kopen zonder subwoofer, naar mijn mening is dit een betere keus.
ik vind dat je veel bang krijgt voor weinig buck.

globale mening

Je krijgt kwaliteit geluid voor relatief weinig geld
Van het uiterlijk moet je maar net houden.
Het geeft genoeg geluid om een redelijke grote kamer te voorzien.

Update

juni 2012: de linker speaker gaf geen geluid meer en dat kreeg ik ook niet gefixed, is omgeruild voor edifier setje (review coming soon)

Heb jij ook een Logitech Z623?

Dat klinkt prima, ik twijfel al een tijdje om deze set aan te gaan schaffen.
Deze review geeft me een goed gevoel, terwijl andere mensen juist een 5,1 aanraden.
Het is maar net hoe je t wilt gebruiken, ik heb hier een Sony surround set staan en het ding is super, voor een tijd althans want ik heb alle electronica in een hoek geschoven om mezelf niet af te leiden van mn werk haha, maar die set is niet geweldig voor aan een desk, ik moet nu opzij schuiven om het volume van de set aan te passen, niet ideaal, voor mij zou dit de perfecte set zijn, de Logitec bedoel ik.
Ik heb mijn 2.1 setje nu al een aantal jaren, en ik kan niet zeggen dat ik minder tevreden ben dan het moment dat ik hem voor het eerst aan deed. Nog steeds komt er een geweldig geluid uit deze 2.1, en voor het gamen is het ideaal. Nu heb ik beneden een mooie 5.1 van JBL staan, en dat is leuk voor films, muziek en tv, maar voor het dagelijks gebruik is de Z623 buitengewoon plezierig.
Dus je bent uiteindelijk voor beiden gegaan?? Een 2.1 voor aan de desk en een 5.1 Setvoor beneden??
Ik vindt zelf altijd dat je beter een goede 2.1 kan kopen dan een mindere 5.1
5.1 kan ik me in vinden alleen niet voor muziek
Het geluid geeft wel een mooi surround gevoel
Als je de bas matig vind kan je proberen de bass draaiknop die op rechter satelliet zit omhoog draaien
Of je kan proberen met het geluidsprogramma dat bij je mobo of geluidskaart zit de frequinties aanpassen waardoor de bass er meer uitkomt.
Ik twijfel nog een beetje of ik nou deze moet nemen of een M-Audio Studiophile AV 40 of een 5.1 geluidset om meer geluid door de kamer te krijgen.
wat denk jij?
Goede review btw!

[Reactie gewijzigd door GTX660TIGamer op 19 september 2012 18:39]

Als je budget in deze prijsrange ligt zou ik niet voor een 5.1 set gaan, ik heb zelf ervaring met de logitec en het is echt een desktopset, wat ik bedoel is dat de subwoofer keihard kan, maar de frequenties gaan niet ver de kamer in, hij kan flink trillen trouwens:D, de M-Audio Studiophile heb ik geen ervaring mee, lees een paar goede reviews en maak je keuze zou k zeggen!! succes!!
Wat ik denk is dat het verstandig is om de beslissing af te laten hangen van de muziek die je luistert.
Wat betreft 5.1 of 2.0 binnen een budget van 140 euro (give or take) kan je 2 keuzes maken,
1 je kiest voor mooi (kammervullend) geluid wat een goede weergave geeft op laag midden en hoog
2 Je kiest voor een 5.1 omdat dat er leuker uitziet voor je vrienden etc. etc.

Conclusie is eigenlijk kies je voor goed geluid dan moet je voor een 2.0 gaan.

Ik zou je de z623 sinds ik de edifier R1600T niet meer aanraden.
De edifiers zijn echt stukke beter.

Ik heb een aardig grote kamer ongeveer 4x8 Waar ik laatst de edifiers liet draaien tijdens een film met een altijd jongeren(praten best veel :| ) en de edifiers kwamen er makkelijk boven uit (en bleven goed klinken) zonder dat ik het volume voluit moest gooien.

Almetal zou ik voor de edifiers gaan (met de M-audio's heb ik geen ervaring)
Als je dubstep luistert kan je beter kijken naar iets met een grote sub (toch de z623)
hoe weet je toch dat ik dubstep luister?
maar het gaat me niet zo om de bass, als hij maar aanwezich is.
Ik heb nu al veel goede commentaren gekregen over de m audio dus ik denk dat ik daar voor ga. wat vind jij van die edifier R1600T qua bass? die 5.1 audio wordt toch te omslachtig.
Klinkt prima, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hem morgen ga kopen :*)
Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van het geluid, en die bas is toch wel machtig hoor :)
dat is mooi, zeker met een beetje basrijke muziek klinkt hij echt heel goed