×

Tweakers Awards 18/19

Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? De Tweakers Awards stembussen zijn nog drie dagen open. Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Bovendien maak je kans op een Sony PlayStation 4 Pro 1TB, GoPro Hero 7 of Sonos One.

Stemmen

Netgear WNDR3700

Specificaties WiFi-n • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

ro8in 10 juli 2011, 1.800 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel opties
  • Simpele bekende Netgear web interface

Minpunten

• Geen ondersteuning voor Atheros wlan chips

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Na het begeven van de op ons kantoor staande Linksys WRT120N router ging ik haastig op zoek naar een nieuwe. In de winkel viel mijn oog meteen op de Netgear WNDR3700 omdat ik thuis een WNR3500L heb staan met de WRT-DD firmware erop, die mij al tijden prima bedient.
Eenmaal weer terug op kantoor meteen uitgepakt en geïnstalleerd. Alles ging volgens de mij bekende Netgear web schermen en de router was al vrij snel klaar voor gebruik. Vervolgens mijn laptop met de wifi verbonden geen enkel probleem en ook meteen op de beloofde 300mbits. Vervolgens ging ik over op mijn collega's laptop die ik maar kon verbinden op 50Mbits. Op zich geen probleem verbinding is verbinding zeg maar en hopte naar de volgende laptop, maar die kreeg helemaal geen verbinding.
Wat volgde was een uren lang gekloot met allerlei settings op laptops en router, maar uiteindelijk zonder succes.

Wat mij op een gegeven moment opviel was dat beide mijn collega laptops voorzien waren van een Atheros wlan chip terwijl die van mij een Intel chip had. Dus ik op Google Atheros Netgear WNDR3700 en daar was mijn antwoord. Rijen langen Google results met exact dezelfde problemen die ik ook ondervond zonder een oplossing. Alhoewel ik eigenlijk al bij het eerste probleem de router terug wou brengen(bij mij moet zo iets gewoon op default settings werken), wist ik het nu zeker. Deze gaat per direct terug naar de winkel. Inmiddels staat er nu de opvolger van ons vorige routertje de Linksys E3000 welke prima functioneert op volle snelheid met alle verbonden apparaten.

Als je niet met Atheros chips te maken hebt is dit een prima router en zeker een aanrader. Hij heeft veel opties zoals een guest network aanmaken etc.

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

De oplossing voor dit probleem is in 99% van de gevallen het updaten van de driver voor de Atheros chip.
Dat heb ik uiteraard ook geprobeerd, maar hielp niets. Wellicht dat het nu alweer anders is aangezien deze review toch al bijna een jaar oud is :)