Microsoft Lifecam HD-5000 Review

G Konings 8 juli 2011, 1.243 views

Microsoft Lifecam HD-5000

Pluspunten

• strak design
  • snel, functioneel en goede beeldkwaliteit
  • waar voor je geld
  • (zie review voor meer uitleg)

Minpunten

• mist noodzakelijke software
  • autofocus niet altijd handig
  • (zie review voor meer uitleg)

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
De goedverpakte doos bevat een algemeen productinformatie boekje, een quick-install guide, software cd en natuurlijk de webcam zelf. Na de installatie (via CD, wat ze aanbevelen op de quick-install guide) viel me op dat de webcam direct werkte maar het nadeel was dat het niet mogelijk was om de webcam te configureren.

Ik raadpleegde de support website van Microsoft en het blijkt dat je het programma 'Lifecam' individueel nog moet bij downloaden. Voor mij geen probleem maar ik vond het eigenaardig dat deze software ook niet op de CD stond.

Lifecam biedt leuke opties waaronder: gezichtsvervorming, 3D objecten op je gezicht laten plaatsen, omgevingsvervorming maar ook focusopties, brightness, contrastverhouding etc.

Op de doos staat met trots aangegeven dat de webcam autofocus bevat. Dit werkt prima maar ook hier zit een maar aan. Wanneer de verbinding niet optimaal is tussen twee gebruikers zal de camera zich blijven aanpassen. Gelukkig is auto-focus ook uit te zetten in de Lifecam software.

Naast deze kleine minpuntjes is de webcam goed en blijft het beeld vloeiend. Dit was mijn mijn grootste angst omdat je natuurlijk 720p over het netwerk stuurt. De bevestingsbeugel is een simpel en effectief systeem. Het is buigbaar metaal met leer er over heen. Je kan dit dus klem zetten op elk denkbare monitor. Naast dit is het ook nog mogelijk om hem op een vlak oppervlak te zetten (zoals de productfoto weergeeft).

Over het algemeen ben ik zeer tevreden en kan ik dit product aanbevelen. Stel gerust vragen.

Heb jij ook een Microsoft Lifecam HD-5000?

Zou je misschien een kort stukje kunnen filmen om een beetje een indicatie te krijgen van de beeldkwaliteit? :)