Specificaties met 31,5dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Corsair A50 Review

noudi93 7 juli 2011, laatste update op 7 juli 2011, 1.345 views

Corsair A50

Pluspunten

• prijs
  • koeling
  • installatie
  • verpakking

Minpunten

• nog geen tot nu toe

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
de i7 920 is niet overclocked dus draait gewoon standaard

Verpakking:
De verpakking was zeer goed, alles was zeer netjes en vast ingepakt zodat er niets mee kan gebeuren. Alles wat nodig was zat erbij en alles was zeer goed uitgelegd voor amd en intel.

Installatie:
De installatie was zeer makkelijk. 2 plaatjes installeren aan cooler met 4 schroefjes en een backplate op het moederbord zetten en dan kun je hem gewoon met thumbscrews installeren. Makkelijker kan het bijna niet. Nadeel is wel dat je misschien je moederbord uit je kast moet halen. Maar ik had mijn moederbord toch nog niet in de kast zitten.

Koelvermogen:
Zeer goed. Ik kom stressed rond de 50 graden en idle onder de 30. Verder niet veel over te zeggen. De bijgeleverde fan doet zijn werk zeer goed.

Geluid:
Hij maakt bij mij minder geluid dan de grafische kaart en de casefans. Hij draait bij mij op 1600 rpm volgens mij en ik hoor hem niet terwijl hij 30 cm naast mij staat.

conclusie:
Zeer goede cooler voor de prijs (30 euro). Past op bijna elk moederbord en je hebt geen probleem met de ruimte voor je geheugen.

• asus p6t SE
  • intel core i7 920
  • 3x 2gb patriot viper 1600mhz
  • asus eah5770 1gb
  • cooler master silent pro m700w
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Corsair A50?

heb ik nu op het moment geen tijd voor. Wat voor soort plaatjes enzo zou je kunnen gebruiken dan? dan zal ik zorgen dat ik die krijg. Dit is mijn eerste review dus ik probeer zoveel mogelijk adviezen erin te verwerken. Stuur me even een dm ofzo met wat ik erbij kan doen.

bedankt
Wel, het is niet zo dat ik ge´nteresseerd ben in deze koeler zelf, maar ik probeer wat feedback te geven over de review. Nu geeft iedereen je namelijk 1 ster en dat is denk ik niet helemaal wat je wilt :P

Deze twee heren hebben er aanzienlijk meer werk van gemaakt en dat zie je ook terug in de beoordeling:
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
bij mijn volgende 2 reviews aankomende 2 weken krijg ik een fancontroller en 4 fans binnen. Zal ik het uitgebreider aanpakken.

Bedankt voor het advies
Hier kunnen we niet zoveel mee :P
Het is goed dat je de moeite neemt iets te schrijven, maar deze review brengt weinig vernieuwende en kritische informatie.

Tweakers houden van plaatjes, cijfers en grafieken, dus dat is een tip als je er nog meer mee zou willen!