Specificaties 7" (800x480), Android 2.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 70 Internet Tablet Zwart Review

Harrstein 3 juli 2011, laatste update op 4 juli 2011, 1.015 views

Archos 70 Internet Tablet Zwart

Pluspunten

• HDD
  • Android 2.2
  • Handzaam formaat
  • Veel mogelijkheiden

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • HDD

Ik heb sedert eind februari deze tablet.

de reden van aanschaf van deze tablet waren.
-hoge mobiliteit wegens 7 inch scherm ipv 10 inch
-grote hardeschijf.
-android 2.2

Featureset
hij is vrij goed uitgerust met aansluitingen en mogelijkheden zo heeft hij een normale micro usb uitgang (die ook als host zou moeten kunnen dienen maar dat doet hij nog niet). een minihdmi poort (leuk idee maar alleen goed bruikbaar als veredelde mediaplayer). een 3.5 jack en een powerconnector. zodra je de losse google market hebt ge´nstalleerd. het enige wat ik mis tov zijn goedkopere broertje is de sdkaartlezer. ook wil hij niet alles qua muziek afspelen.

Prestaties
Het is geen echt snelheidswonder en hij reageert niet zo soepel als bijv een ipad. maar dit is waarschijnlijk toe te schrijven aan de hdd. de meeste apps lopen zonder problemen en met films en muziek merk je er niet veel van. op extern scherm moet je niet pogen te werken aangezien dit alles behalve lekker werkt. schrijven naar de interne hd gaat met 14,4 MB/s. over internetten kan ik nu niet zoveel zeggen aangezien het gehele internet bij ons thuis retetraag loopt maar uit herrinering is er prima op te browsen.

Beeldkwaliteit
hier is het apparaat behoorlijk goed in. teksten en comics zijn goed te lezen en ook ondertiteling van films is goed te lezen. over de kleuren kan ik als leek niet veel zeggen maar ze zijn niet slecht. de kijkhoek is goed genoeg om met iemand naast je een film te kijken.

Bouwkwaliteit en robuustheid
het apparaat voelt stevig aan en is ook lekker zwaar. maar betrouwbaar is hij niet echt te noemen aangezien ik al aan de 3de (binnen garantie vervangen) zit. de eerste stierf aan een stille dood. en wou op een dag niet meer aan op welke manier dan ook. de tweede besloot dat de hardeschijf niet aardig was en dat hij hem niet meer wou zien. en de derde draait nog prima zolang ik de firmware maar niet update want dan crasht hij als hij uit slaapstand komt.

Ergonomie
het apparaat ligt goed in de handen en het (onscreen) toetsenbord valt prima mee te typen. bedienen met de duimen is niet echt aan te raden omdat je vrij snel kramp krijgt. maar met wijsvingers en middelvingers gaat het prima.

Warmte- en geluidsproductie
je merkt wel dat er een harde schijf in zit. zo hoor je de hardeschijf in een stille ruimte wel draaien en in een iets minder stille ruimte ook opspinnen. na lang gebruik wil de achterkant (heatsink?) wel warmer worden maar niet hinderlijk.

Mobiliteit en accuduur
mobiel is hij zeker voor een tablet. hij past in de gemiddelde achterzak. jaszakken en binnenzakken vertroeft hij ook prima. de accuduur is wat minder maar acceptabel. je kan er ongeveer 6 uur film op kijken (getest met een rit naar berlijn. zodra we in berlijn kwamen begon de accu te mekkeren.) bij normaal gebruik houd hij het ongeveer anderhalve dag vol. niet slecht maar had beter gekund.

voor destijds 300 euro heb ik in mijn optiek een leuk apparaat gehaald dat als mp4speler/mediacenter/externehd/en speeltje kan dienen.

disclaimer: ik had eerder een vrij negatieve review staan die ik had gemaakt nadat ik dacht dat no.2 dood was. maar dit bleek een bug te zijn dat hij niet lekker opstart als hij koud is (5 graden). ik vond dat ik dus beter met een schone lei kon beginnen

Heb jij ook een Archos 70 Internet Tablet Zwart?