Fujifilm FinePix S6500fd Review

KoenStNewbie 3 januari 2008, laatste update op 8 juli 2008, 389 views

Fujifilm FinePix S6500fd

Pluspunten

• uitstekende zoom
  • sublieme prijs/kwaliteit verhouding
  • lange levensduur batterij

Minpunten

• geen mogelijkheid om externe flitser te monteren
  • continu-opnamen beperkt tot 3 opnamen

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Zeer goede bridge-camera die onder alle omstandigheden uitstekend presteert.

Vooral de krachtige zoom via een draairing werkt heel prettig en vooral snel. Ook is het menu in het Nederlands in te stellen en werkt dit zeer intuitief.

De flitser levert ook uitstekend werk en de batterijduur is uitstekend.

Ik heb de camera ondertussen meer dan een half jaar in m'n bezit en heb hem in meerdere omstandigheden kunnen testen. Sport, binnenopnames zonder flits, enz. Allemaal vormen ze geen probleem voor deze camera.

Het beste resultaat verkrijg je door zelf de nodige instellingen aan te passen in plaats van te vertrouwen om de automatische instellingen. Maar dit is dan ook het type camera dat je koopt om zelf te experimenteren.

Als je zelf de nodige invloed wil hebben op je foto's, maar de dure SLR's zijn een stap te ver, dan is dit de ideale camera!

Update Juli 2008: Ik heb deze camera intussen anderhalf jaar en ben na bijna 5000 clicks nog steeds zeer tevreden.

Heb jij ook een Fujifilm FinePix S6500fd?

Heb dit toestel ook mooi ding voor zijn prijs. Ik ben het eens met de negatieve punten en wil er nog een toevoegen. Als je zonder RAW schiet heb je wat sneller last van Noice reduction en dat maakt de foto niet echt mooier als je in RAW schiet heb je dit niet maar dan zijn je foto's in de eerste instantie 18 mb en via photoshop kun je ze dan omzetten naar JPEG eindresultaat is wel geweldig moet ik zeggen.