Archos Vision 18B 8GB Zwart Review

dobbelsteen1990 28 juni 2011, 1.730 views

Archos Vision 18B 8GB Zwart

Pluspunten

• Batterij duur is lang +16 uur
  • Geluid is goed.
  • Klein en simpel ontwerp.

Minpunten

• Langzaam.
  • Menu is lelijk.
  • Slechte bouw kwaliteit.
  • Onthoud niet waar je gebleven bent als je hem aansluit op de pc
  • Menu is onoverzichtelijk.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de Archos 18b nu al een half jaartje en hij is nu al 1 keer terug gegaan naar de winkel. De tweede keer zit er ook aan te komen om terug te gaan want hij heeft weer kuren maar hier zal ik later op terug komen.
Ik heb deze gekocht omdat ik een goedkope Mp3 speler wou die ook nog is een grote opslag heeft( 8GB vind ik groot voor muziek). Ik kwam al snel op de Archos.
Het eerste wat me opviel toen uitpakte en ik hem aan mijn pc koppelde is dat je onder Windows 7 niet kunt zien of hij opgeladen is of niet ( onder Windows XP kan dit wel ), het tweede was toen ik mijn muziek naar de mp3 speler kopieerde. Dit was echt tergend langzaam. Toen het KopiŽrenna een half uur voor 2 GB aan muziek was het tijd om hem te gebruiken. Het volume kan goed hard en de kwaliteit van het geluid is goed. De gebruikers interface is ontzettend lelijk ( naar mijn mening) en reageert traag. Het zappen van muziek en scrollen door het menu gaat traag , het duurt meestal een halve seconden voordat hij wat deed. Je kunt wel kiezen uit een aantal talen waaronder Hollands. Wat ik persoonlijk slecht vind omdat het Nederlands is en dat ze de helft fout gespeld hebben. Verder heeft hij beperkte opties en kreeg het gevoel dat ik iets miste( weet nog steeds niet wat). Behalve muziek kun je ook filmpjes afspelen en foto's bekijken. Voor filmpjes heb je een speciale convertor nodig die standaard op de mp3 aanwezig is alleen die kreeg ik niet onder windows 7 32 -bit aan de praat. Er staat wel een demo film op en een aantal foto's, de kwaliteit hiervan is slecht en je ziet gelijk de beperkingen van het scherm.
De muziek speler vind ik persoonlijk wat onoverzichtelijke je moet steeds terug om een bepaald nummer te selecteren, doordat de knop niet helemaal lekker werkt resulteert het vaak dat je gelijk in het hoofd menu staat. De shuffle functie kun je beter niet gebruiken want deze is kapot. Je hoort vaak hetzelfde nummer en het lijkt vaker dat hij uitstaat.
Naar een paar uur vond ik dat ik een aantal nummers miste en sluiten hem weer aan op de pc. Naar weer een aantal minuten kopiŽren stond hij weer aan maar tot mijn verbazing kon ik niet verder waar ik gebleven was en kon ik weer overnieuw beginnen ( had shuffle ondertussen uitgeschakeld ).
Na twee weken kreeg ik de eerste kuren met de mp3 speler. De uit-aan knop werkte niet meer en kreeg hem niet meer aan. Ik kreeg in de winkel wel gelijk een nieuwe. Het tweede euvel waar ik nu op het moment mee zit is dat als ik naar voren zap hij eerst naar een nummer terug gaat wat erg vervelend is als je op de fiets zit. Wat ik wel een erg prettige eigenschap vind van de mp3 speler is dat hij erg lang mee gaat op de batterij. Ik laad hem 1 keer in de 2 weken op na ongeveer 16 uur luisteren. Ook vind ik het ontwerp goed klein en simpel.
Verder zou ik niemand aanraden de Archos 18b speler te kopen, hij is goedkoop maar naar mij smaak te goedkoop. Ik had beter een andere kunnen zoeken.

Heb jij ook een Archos Vision 18B 8GB Zwart?

Tips voor het schijven van een review;
- Gebruik afbeeldingen. Je zegt dat het menu lelijk is, maar dat is een mening. Met wat afbeeldingen kun je het ons ook laten zien
- Gebruik alinea's met tussenkoppen in vet, alles tussen ['b]' tags ['/b] zetten (zonder aanhalingstekens).
- Maak je review iets langer.
Ga je er nog op terug komen?
Tips voor het schijven van een review;
- Maak je review iets langer.

[...]

Ga je er nog op terug komen?
Bedankt voor de feedback ! en hier kom ik nog op terug ! dus hij wordt wat langer !!! Dit omdat ik hem wel terug wil brengen maar er de tijd nog niet voor heb !. Komt snel dus.
Ik heb deze speler ook aangeschaft voor in de auto en ook ivm de prijs. Daarvoor 1 dag een "diffrnce" speler gehad, maar de power connector gaf na het uitpakken al kuren (bij bewegen stroomkabel uitvallen).

§ 50 voor een 8 gig MP4 speler is niet veel geld, was bovendien een overjarig model.
Ik heb de speler nu 3 maanden absoluut niet frequent in gebruik en kreeg ineens problemen met de 3,5mm plug aansluiting.
- Geluid uit 1 speaker.
- Vermindert vermogen.

Na het mailen naar Archos kreeg ik een korte, zwaar onpersoonlijke en niets oplossend biedende reactie "dat ik het apparaat maar mee moet nemen naar de plaats van aankoop om te horen waar ik hem moet laten repareren" oh ja ... en bedankt voor het kiezen voor Archos!

Werkelijke citaat:
"By your description the product needs to be repaired.
Please contact the shop where you bought the device in order to have details about how to get the device repaired.

Kind Regards,
Archos Technical Support

Thank you for choosing Archos products."

Niet eens iets in de trend van "wat vervelend om te horen" in de mail op te merken ... is verd*mme een apparaat van 3 maanden oud. 1e en laatste Archos product, alleen al vanwege de "customer service"