U.S. Robotics USR805461 MAXg Review

Schildpad 8 maart 2007, 300 views

U.S. Robotics USR805461 MAXg

Pluspunten

• goed bereik
  • simpel in te stellen via webinterface
  • printserver

Minpunten

• geen terugkoppling naar statusmonitor printer (geld voor de meeste printservers overigens)

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Deze router is aangeschaft nadat ik een laptop had gekocht. Ik was op zoek naar de combinatie draadloos/bedraad waarbij de router via een crosscable moest kunnen worden aangesloten op de router (deze lag er namelijk al tussen mijn huidige computer en adslrouter). Inmiddels is er één computer bedraad op aangesloten en zijn er twee computers via wifi aangesloten. Zelfs de computer die op zolder staat heeft een goed bereik terwijl er wel twee betonvloeren tussenzitten.

Verder was de keus op deze router gevallen vanwege de prijs en ervariingen van anderen. Qua prijs komt deze ongeveer overeen met een router van linksys. Echter de US Robotics heeft ook nog een printserver die andere merken van dezelfde prijsklasse niet hebben.

Het is de eerste (draadloze) router die ik heb en ik was daarom ook erg blij dat deze zo makkelijk was in te stellen qua beveiliging en overige mogelijkheden. Alle instellingen gebeuren via een web-interface die zeer overzichtelijk is en waarbij goede uitleg word gegeven wat moet worden ingevuld.

Heb jij ook een U.S. Robotics USR805461 MAXg?