Acer Iconia Tab W500 32GB Zilver Review

schwarzie2478 20 juni 2011, laatste update op 20 juni 2011, 2.421 views

Acer Iconia Tab W500 32GB Zilver

Pluspunten

• Geen beperkte windows versie
  • Voldoende krachtig om een volwaardige Windows 7 ervaring te hebben
  • Full-size HDMI out
  • Heel weinig stroomverbruik in Sleep mode ( na nachtje in deze modus te laten, onmiddelijk terug gestart, zonder merkbare degradatie van de batterij!

Minpunten

• De bijgeleverde software is weinig meer dan speelgoed voor presentatie's van het toestel.
  • Acer Bloatware
  • Acer games zijn letterlijk links naar trail versie van iemand anders
  • Knoppen aan de zijkant voelen goedkoop aan.

Ik heb deze acer gekocht ondanks alle negatieve dingen die ik hoorde over hoe Windows 7 niet zou geschikt zijn voor een TouchTablet of dat het niet zou performant zijn.
Maar mapopties aanpassen en een beetje oefenen met de gestures, ( flick rechts onder is nu Delete :-) )
en ik vlieg rond als een trein.

Na een eerste ronde van verwijderen van Acer Bloatware ( dit is al mijn vierde computer van Acer, i know the deal), heb ik nu al een paar weken het genoegen om hiermee te werken.

Ik heb Bumptop ge´nstalleerd, een touch enabled desktop replacement, werkt super!
Alle Pdfs tonen mooi hun cover en liggen klaar op een stapeltje om gelezen te worden!

HDMI uit naar mijn TV zonder speciale connector en het feit dat alle media op een nas, maakt dat ik met dit toestel de uitieme media-speler heb. Hup VLC installeren en klaar is kees.

Even Internet Explorer geprobeerd, stond vol met Bing bar en andere "hulpmiddelen". Surfen liep voor geen meter! Dan maar Chrome ge´nstalleerd. EÚnmaal ge´nstalleerd gaat Chrome als een trein ( yeah SSD)
Flash content speelt goed en zonder haperen af. ( op IE liep dat zo traag, niet normaal)

De Acer Touch Software is mooi maar nutteloos, maar ik ben IT'er dus ben al bezig met mijn programma's aan het installeren op de plaats waar vroeger Acer probeersels stonden.

Lezen van Pdf's is super relaxed. 10.1 is eigelijk groter dan ik dacht. Het scherm heeft niet de super scherpte van dat van een IPad, maar enkel wie met zijn neus tegen het scherm zit,zal zich daar aan storen...

Ik maak me wel zorgen om de knop om de display in ÚÚn richting te locken. Als je het beeld niet wil laten kantelen tijdens je bewegingen, kun je een schuifschakelaar aanzetten om de orientatie te locken. Deze knop lijkt niet zo stevig als de rest van de tablet, alhoewel ik deze nu net veel gebruik.

Conclusie: voor wie bereid is om een klein beetje te werken voor zijn ideale pad, is deze zeker geen slechte keuze. Soms heb je nog een keer problemen met een kleine click oppervlak ( Chrome Tabs Grr).

PS: Het is me al bijna gelukt om Android te booten van stick, dus dat komt ook wel in orde!

Heb jij ook een Acer Iconia Tab W500 32GB Zilver?

Speel je er ook games op? Zo ja welke? En hoe speelt dat?
Enkele vragen (als je toch aan het reviewen bent ;-)
  • Kun je de 32GB SSD eens testen met wat benchmarks? AS-SSD of zo?
  • Hangt die SSD aan een SATA poort (kan je dat zien in Windows 7) ?
  • Is die 32GB SSD niet wat klein?
  • Ik begon me zelfs af te vragen --> TRIM support?

[Reactie gewijzigd door kh65 op 21 juni 2011 09:44]

Ik heb even die benchmark laten lopen:

Seq: 119,62Mb/s || 73,14Mb/s
4K : 3Mb / s || 1,25Mb/s
4K-64Thrd: 5,92Mb/s || 1,28Mb/s
Acc Time 0,909ms || 2,954ms

Score 21 10

Qua spelletjes kan ik niet veel zeggen. Ik zie dat bij de Windows Touch pack games er al redelijk veel CPU gebruik is voor een air hockey achtig spelletje en dat lagt al serieus.

Angry birds loopt goed, Robot Unicorn loopt goed :-)
What more does a person want?

De batterij houdt het inderdaad iets maar dan 4 uur vol als je het niet intentief gebruik.
Beetje surfen, pdfje lezen...
Het schijnt dat je er bijv. Starcraft 2 op kunt spelen:

Dat is toch wel heel erg dope.

[Reactie gewijzigd door Robolokotobo op 22 juni 2011 00:05]

Het is maar wat je speelbaar noemt. Voor de touch in ieder geval een redelijke inputlag, en 30FPS zal het wel niet zijn (20-25 denk ik zo).

Daar houd het bij mij al gauw op.

Leuk dat ze spelletjes aan de gang krijgen zoals DOOM op een commodore 64 ofzo, maar het spelplezier wordt er niet beter van.

Oh, en ongenoegen @ filmpje. Dit is geen vrouwenspeelgoed, het is je moeder niet!
Ik ga de komende dagen eens proberen met Starcraft2
Ik zie dat Flatout 2 ook vlot draait op youtube, dat lijkt nog eens leuk om boven te halen

Net een paar samples geprobeerd van de multi touch sdk, effe mijn foto's rond gegooid. Ik zie geen lag bij het scalen en draaien nice.
Ik lees dat deze Tablet ook heel goed de Windows 8 Developers versie draait. Dat maakt deze tablet in eens interessant.
Dat was ik ook aan het denken, eens kijken waar ik hem goedkoop kan krijgen.
Van het internet ??? Gewoon voor niks op de microsoft site.