Alice: Madness Returns, Windows Review
Na een hele tijd te hebben gewacht op Alice, Madness Returns heb ik m toch op de releasedag (PC) opgehaald. Pas laat in de avond kon ik m gaan spelen. De installatie duurde even, code invoeren, 10GB aan data overzetten. Afijn, dat zijn de minder boeiende dingen Nu waar het echt om draait: Het spel. Ik ga niks verklappen voor degenen die het nog moeten spelen Eerste indruk: Alice2 (even voor het gemak) speelt heel lekker weg en voelt vrij natuurlijk aan alsof de gameplay van deel 1 gewoon 1 op 1 is overgezet, hoewel Alice dit keer wat andere trucjes uit kan halen en wat "getweaked" is tov de vorige. Behalve de mooie omgeving (leuk als je een leuke kaart in je pc hebt) ziet alles er mooi uit kwa details. De...
Pluspunten
Goede gameplay (alsof je alice 1 speelt) Intuitief (weet je wat je moet doen) Ziet er mooi uit (U3 engine lekker bezig) Goed verhaal wat je kunt volgen
Minpunten
Paar kleine bugs gevonden (per toeval) die niet nadelig zijn voor gameplay Geen safegame wanneer jij wilt
Eindoordeel
De installatie duurde even, code invoeren, 10GB aan data overzetten.
Afijn, dat zijn de minder boeiende dingen
Nu waar het echt om draait:
Het spel.
Ik ga niks verklappen voor degenen die het nog moeten spelen
Eerste indruk:
Alice2 (even voor het gemak) speelt heel lekker weg en voelt vrij natuurlijk aan alsof de gameplay van deel 1 gewoon 1 op 1 is overgezet, hoewel Alice dit keer wat andere trucjes uit kan halen en wat "getweaked" is tov de vorige. Behalve de mooie omgeving (leuk als je een leuke kaart in je pc hebt) ziet alles er mooi uit kwa details.
De sfeer is ook goed, achtergrondmuziek is goed uitgekozen. De verhaallijn is wat dieper en je wilt (als het je boeit) toch wel wat beter opletten bij de filmpjes)
Na een tijdje spelen:
Dit is gewoon een waardige opvolger en een leuk spel om je tijd mee te verdoen
Er is zat te zien en vele routes te volgen. aardig zooitje tegenstanders die je met de grond gelijk kan maken en gewoon veel oppervlak om op te lopen.
Het is alsof je een expansionpack van Alice 1 speelt... gameplay is natuurlijk, de sfeer is hetzelfde, de essentie van de eerste Alice is gewoon bewaard gebleven
Een aantal minpuntjes:
Bij dialogen tussen mensen zijn er geen bewegende monden (wel jammer, klein detail dat t soms net doet).
Bepaalde levels zijn wat lastiger te halen, omdat (naar mijn idee) er objecten net iets te ver/hoog van elkaar staan, waardoor een level bijna onhaalbaar wordt na de eerste 10 pogingen.
Soms word je bij puzzelachtige levels wat vlot in het diepe gegooid, waarbij je toch wat meer moet nadenken dan goed voor je is
Savegames.... je kunt niet op een door jou bepaald moment saven... het spel werkt met een bepaald autosave-moment aan het begin/eind van elk level. (jammer als je soms net dat lastige stuk hebt en morgen verder wilt)
Voorderest:
Mijn PC is in de 12 uur dat ik ondertussen heb gespeeld 3x vastgeslagen. (ben wel toe aan een verse install). Kan liggen aan de drivers van mn 5870.
Het spel werkt met een cap van 30fps (of de 5870 wil niet hoger
Tip: Upgrade je wapens en speel met meerdere combo's bij eindbazen... Een geupgrade wapen heeft weldegelijk effect
------
Uitleg bij stergeving:
Geluid 4 sterren, vanwege het af en toe slecht verstaanbare gepraat tussen personen, geen hoofdbewegingen tijden gesprek.
Kwaliteit/stabiliteit 4 sterren: Niet vanwege mijn crashes, maar vanwege wat kleinigheidjes die toch wel iets netter hadden gemogen en wat kleine bugs. (Je merkt hieraan dat het spel toch onder hoge tijdsdruk is neergezet)
Prijs: 5 tientjes is voor een nieuw spel (zeker in verhouding met console a 65 euro) gewoon perfect, maar blijf een hollander... 50 euro is gewoon heel veel, zeker omdat het alleen de cover en een disc is, geen mooi gedrukt boekje en/of poster oid.
Zou ik het spel aanbevelen?
Jazeker
Er zijn vele spellen op de markt en er zitten ook vele goeie titels tussen. Dit is er een van, welke (als je van wat actie/avontuur houdt) zeker mooi zou staan in de verzameling.
Heb jij ook een Alice: Madness Returns, Windows?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (9)
C:\Users\Jake\Documents\My Games\Alice Madness Returns\AliceGame\Config
Je opent AliceEngine MaxSmoothedFrameRate=30 en verhoogt deze
Voor de rest een prima game, maar het werkt nog steeds niet optimaal met soms de hele tijd high fps en ineens framedrops.
Wel bizar dat je pc vastloopt, ooit nog gehad bij andere games?
Ben nu zelf aan het spelen en heb ook soms, met regelmaat zelfs, last een een gigantisch framedrop. Dan daalt hij tot 15fps en blijft daar een tijdje hangen tot alles weer rustig is op mijn scherm. Bijzonder irritant!!!
Bij andere games ooit sporadisch gehad. Maar ik heb op dit moment de physx aangezet, terwijl mn dedicated physxkaart (9800GT) niet herkend wordt als zodanig. driverprobleem.
Huidige pc heeft sowieso wat meer kuren, maar wacht nog op wat onderdelen en dan kan ik mn monsterpc in elkaar zetten
Wat ik dan wel jammer vind is dat er geen checkpoints in zitten maar alleen begin en eind wordt gesaved.
Hebben we al een topic over Alice?
edit: optic -> topic
[Reactie gewijzigd door KaWaReZ op 22 juli 2024 23:22]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/158542/crop5bfe71948be6d_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/321297/MEDIUM.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/134224/crop565f06e682bb1_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/292593/crop6408a3f7f1ccf_cropped.jpg?f=community)