Alice: Madness Returns, Windows

Specificaties PC • Actie, Avontuur • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Alice: Madness Returns, Windows Review

KaWaReZ 20 juni 2011, laatste update op 20 juni 2011, 862 views

Alice: Madness Returns, Windows

Pluspunten

• Goede gameplay (alsof je alice 1 speelt)
  • Intuitief (weet je wat je moet doen)
  • Ziet er mooi uit (U3 engine lekker bezig)
  • Goed verhaal wat je kunt volgen

Minpunten

• Paar kleine bugs gevonden (per toeval) die niet nadelig zijn voor gameplay
  • Geen safegame wanneer jij wilt

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 4
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Na een hele tijd te hebben gewacht op Alice, Madness Returns heb ik m toch op de releasedag (PC) opgehaald. Pas laat in de avond kon ik m gaan spelen.

De installatie duurde even, code invoeren, 10GB aan data overzetten.

Afijn, dat zijn de minder boeiende dingen :+

Nu waar het echt om draait:

Het spel.

Ik ga niks verklappen voor degenen die het nog moeten spelen :+

Eerste indruk:

Alice2 (even voor het gemak) speelt heel lekker weg en voelt vrij natuurlijk aan alsof de gameplay van deel 1 gewoon 1 op 1 is overgezet, hoewel Alice dit keer wat andere trucjes uit kan halen en wat "getweaked" is tov de vorige. Behalve de mooie omgeving (leuk als je een leuke kaart in je pc hebt) ziet alles er mooi uit kwa details.
De sfeer is ook goed, achtergrondmuziek is goed uitgekozen. De verhaallijn is wat dieper en je wilt (als het je boeit) toch wel wat beter opletten bij de filmpjes)

Na een tijdje spelen:

Dit is gewoon een waardige opvolger en een leuk spel om je tijd mee te verdoen :)
Er is zat te zien en vele routes te volgen. aardig zooitje tegenstanders die je met de grond gelijk kan maken en gewoon veel oppervlak om op te lopen.
Het is alsof je een expansionpack van Alice 1 speelt... gameplay is natuurlijk, de sfeer is hetzelfde, de essentie van de eerste Alice is gewoon bewaard gebleven :)

Een aantal minpuntjes:

Bij dialogen tussen mensen zijn er geen bewegende monden (wel jammer, klein detail dat t soms net doet).
Bepaalde levels zijn wat lastiger te halen, omdat (naar mijn idee) er objecten net iets te ver/hoog van elkaar staan, waardoor een level bijna onhaalbaar wordt na de eerste 10 pogingen.
Soms word je bij puzzelachtige levels wat vlot in het diepe gegooid, waarbij je toch wat meer moet nadenken dan goed voor je is :+

Savegames.... je kunt niet op een door jou bepaald moment saven... het spel werkt met een bepaald autosave-moment aan het begin/eind van elk level. (jammer als je soms net dat lastige stuk hebt en morgen verder wilt)

Voorderest:

Mijn PC is in de 12 uur dat ik ondertussen heb gespeeld 3x vastgeslagen. (ben wel toe aan een verse install). Kan liggen aan de drivers van mn 5870.

Het spel werkt met een cap van 30fps (of de 5870 wil niet hoger :+ )

Tip: Upgrade je wapens en speel met meerdere combo's bij eindbazen... Een geupgrade wapen heeft weldegelijk effect

------
Uitleg bij stergeving:

Geluid 4 sterren, vanwege het af en toe slecht verstaanbare gepraat tussen personen, geen hoofdbewegingen tijden gesprek.
Kwaliteit/stabiliteit 4 sterren: Niet vanwege mijn crashes, maar vanwege wat kleinigheidjes die toch wel iets netter hadden gemogen en wat kleine bugs. (Je merkt hieraan dat het spel toch onder hoge tijdsdruk is neergezet)
Prijs: 5 tientjes is voor een nieuw spel (zeker in verhouding met console a 65 euro) gewoon perfect, maar blijf een hollander... 50 euro is gewoon heel veel, zeker omdat het alleen de cover en een disc is, geen mooi gedrukt boekje en/of poster oid.

Zou ik het spel aanbevelen?
Jazeker :)
Er zijn vele spellen op de markt en er zitten ook vele goeie titels tussen. Dit is er een van, welke (als je van wat actie/avontuur houdt) zeker mooi zou staan in de verzameling.

Heb jij ook een Alice: Madness Returns, Windows?

+2Anoniem: 409303
20 juni 2011 16:29
Echt karig die 30 fps lock. Maar! Ik heb een oplossing:

C:\Users\Jake\Documents\My Games\Alice Madness Returns\AliceGame\Config

Je opent AliceEngine MaxSmoothedFrameRate=30 en verhoogt deze :D Hier kan je ook Vsync uitzetten.

Voor de rest een prima game, maar het werkt nog steeds niet optimaal met soms de hele tijd high fps en ineens framedrops.
de "cap" ligt idd in het game zelf. je zou het ergens in een .ini kunnen aanpassen. En neen je 5870 zal nog niet te licht worden. Een vriend van me speelt hem nu en als hij gedaan heeft ist mijn beurt :P

Wel bizar dat je pc vastloopt, ooit nog gehad bij andere games?
Gezien een edit niet lukt...

Ben nu zelf aan het spelen en heb ook soms, met regelmaat zelfs, last een een gigantisch framedrop. Dan daalt hij tot 15fps en blijft daar een tijdje hangen tot alles weer rustig is op mijn scherm. Bijzonder irritant!!!
Bij de Xbox en PS3 krijg je geloof ik een code om het eerste deel gratis de downloaden. Is dat ook op de pc zo?
Nope, heb geen code ontvangen voor een deel 1

Bij andere games ooit sporadisch gehad. Maar ik heb op dit moment de physx aangezet, terwijl mn dedicated physxkaart (9800GT) niet herkend wordt als zodanig. driverprobleem.
Huidige pc heeft sowieso wat meer kuren, maar wacht nog op wat onderdelen en dan kan ik mn monsterpc in elkaar zetten :)
Er zijn tijdens het spelen wel checkpoints, waarbij als je doodgaat niet t hele level opnieuw hoeft te doen... MAAR als je de game afsluit, dan kun je met een bepaald level opnieuw beginnen :/
Heb zelf ook last van het vastlopen van alice. ben zelf ook in het bezit van de HD5870 en het spel staat op een SSD dus lijkt mij op een bug in de game of driver probleem.
Ah okee, dan denk ik dat ik toch ga voor de Xbox versie van het spel. Heb er wel zin in want deel 1 heb ik ook met veel plezier gespeeld en was voor mij samen met Undying een van de meest sfeervolle spellen indertijd :)

Wat ik dan wel jammer vind is dat er geen checkpoints in zitten maar alleen begin en eind wordt gesaved.
zal misschien aan je physx instellingen liggen of een trage HDD

Hebben we al een topic over Alice? :+

edit: optic -> topic