Netgear WGT624 Super-G Wireless Router Review

DrBOB101 4 maart 2007, 466 views

Netgear WGT624 Super-G Wireless Router

Pluspunten

• Veel features
  • Web-based instellingen
  • Doorvoersnelheid
  • Bereik

Minpunten

• Grote bestanden over WLAN lukken soms niet

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Features
Genoeg opties: allerlei beveiligingsinstellingen, uitgebreide port forwarding (max 20), automatische DynDNS updater (handig voor dynamische IP's) en er zit zelfs parental control bij.
1x WAN, 4x LAN, 1x antenne voor WLAN :)

Prestaties
Snelheid over draad is erg goed; zowel LAN als WAN.
WLAN staat meestal uit; dus weinig ervaring mee.

Draadloos bereik
De router staat op de bovenste verdieping, dit helpt goed om binnen en buiten het huis een goede verbinding te krijgen.

Betrouwbaarheid en stabiliteit
Omdat ik de WLAN niet gedurende een langere tijd gebruik heb ik hier geen mening over.
Het overpompen van grote bestanden mislukt wel eens.

Beheersbaarheid
Duidelijke web-based instellingen menu.
Links staan de verschillende opties; in het midden komt de betreffende instellingen pagina en rechts staat informatie / help over de betreffende instellingen pagina.

Ondersteuning
Geen ervaring met de helpdesk van Netgear. Verder goede ondersteuning vanuit elk OS.

Voor 64 euro gekocht, voor mij een geschikte prijs.

Heb jij ook een Netgear WGT624 Super-G Wireless Router?