Specificaties 13,3" (1366x768), 320GB - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N Review

ChipSkylark 19 juni 2011, laatste update op 20 juni 2011, 345 views

Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N

Pluspunten

• Ik ben vooral blij over de accuduur, die is echt goed. Op de powersave stand haal je wel een uur of 6 (als wifi uit staat). Ik gebruik hem nog steeds dagelijks en hij staat dan ook lang aan, maar ik heb nog geen klachten. De accuduur is niet veel teruggelopen in de tijd.
  • Ook is hij redelijk robuust, ik heb hem (vraag niet hoe) toch 2 keer laten vallen van een meter hoog, maar er is niks aan te zien.

Minpunten

• Als er een terugroep actie is voor een laptop is het wel een beetje raar dat ik er pas achter kom als ik naar de winkel terug ga voor een ander probleem. Misschien m'n eigen schuld, maar er zijn vast mogelijkheden om dat beter te doen.
  • Er staat ook wat bloatware op in het begin, iets waar ik een gigantische hekel aan heb. Het meeste heb ik er gelukkig afgegooid.

Ik heb deze laptop nu ruim anderhalf jaar, gekocht voor voornamelijk de studie.
Mijn eisen waren:

- klein scherm 13"
- lange accuduur
- handig om mee te nemen
- ook langer werken, bijv een verslag zonder klachten

Het is mijn eerste laptop en hij is still going strong. Toen ik op een gegeven moment te veel blauwe schermen kreeg en hij soms om onverklaarbare redenen vastliep toch maar even terug naar de winkel gegaan (na een half jaar). Daar konden ze er helaas niet veel aan doen, maar ik kon hem nog wel binnen de garantie opsturen.

Er scheen voor deze laptop op dat moment ook een terugroep actie voor deze laptop te lopen ivm het eventueel oververhit raken van iets binnenin. Wat het precies was weet ik niet meer, het zat in de buurt van de microfoonpoort. Toen ik hem terugkreeg was het bios geflashed en hadden ze gelukkig gelijk het oververhittingsgevaar verholpen. Jammer dat ik alles opnieuw moest installeren, maar hij was in ieder geval weer stabiel.

Heb jij ook een Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N?

Je geeft bouwkwaliteit en en warmte beide 5 sterren, maar dat terwijl blijkt dat er toch een overhittingsgevaar is bij deze notebook. Hoe zit dat dan? Ik zou dan zeker kijken of de bouwkwaliteit dan wel zo goed is als het ding overhit kan raken.
Nou, ik heb nog nergens last van gehad. Daarnaast heb ik hem vooral 5 sterren voor bouwkwaliteit gegeven omdat hij ondanks dat ie heel dun is toch vrij robuust is.
Misschien was 4 sterren ook een goede waardering geweest idd, ik heb het aangepast.

[Reactie gewijzigd door ChipSkylark op 22 juni 2011 00:20]