Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 200 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-2300 Review

Alwood 24 mei 2012, laatste update op 24 mei 2012, 3.991 views

Logitech Z-2300

Pluspunten

• Prachtig geluid!
  • Erg prettige afstandsbediening met basregelaar en hoofdtelefoon ingang.
  • Kabellengte van de speakers is goed
  • Toch ook wel het vermogen hoewel dat natuurlijk niks over de geluidskwaliteit zegt...
  • Heel warm, vol en helder geluid. afhankelijk van de geluidskaart is surround geluid heel goed te simuleren.

Minpunten

• De GIGANTISCHE subwoofer je schrikt écht als je thuiskomt... in de winkel was 'ie veel kleiner.
  • Me huis begint in elkaar te zakken omdat ik het geluid te vaak hard zet
  • (- geen mic aansluiting op de remote)
  • De Sub is erg aanwezig tenzij je op de computer de bas flink terugdraait. Goeie EQ is nodig...

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
ik heb deze set nu een ruim half jaar. Ik ben overgestapt vanaf een Creative T5300 en heb de eerste 2 maanden nog gebruik gemaakt van een SB Live! 5.1 16bit kaart. Ik was de eerste 2 maanden al ontzettend blij met de Z2300 omdat deze zo veel meer boden dan mijn creative 5.1. Het Surround geluid van de 5.1 miste ik nauwelijks en ze gaven ontzettend vol geluid.

Ik kwam echter bij de aanschaf van mijn X-Fi Xtreme music pas erachter wat deze speakers wérkelijk kunnen. Mede door de superieure geluidskaart is het geluid nu kraakhelder en ook de bas is daar alleen als die nodig is. Hoge tonen worden perfect weergegeven en de 'ruimte' die in het geluid zit is prachtig! :D
In combinatie met een écht goeie geluidskaart benaderd deze set een goede installatie. Uiteraard kan het met een echte geluids installatie nog véél beter maar de prijs/kwaliteit verhouding van deze set is onverslaanbaar.

Voor de freaks: op 90% van het volume trillen de deurtjes van mijn houten kast op 5m van mijn speakers uit de kast ;) niet normaal dat vermogen! :P

-edit (29-12-2007): na de laatste tijd wat met de equalizer van de X-Fi kaart hebben zitten spelen geeft de set nog mooier geluid. De lage tonen nog een heel klein beetje teruggeschroefd en midden wat sterker gezet. Belangrijkste blijft de basknop in de creative software... staat bij mij permanent op 'slechts' 35%. Op het moment de speakers die ik het langst in gebruik heb... ze zien er nog als nieuw uit!

zorg er ook voor dat systeem volume altijd laag staat en het volume van de speakerset hoog, minstens op 1/3. Het filter in de woofer werkt dan stukken beter.

-edit (24-05-2012): Set nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik. Lange tijd aangesloten op mijn Asus F9sg laptop. Redelijk maar de zware bas overheerste op die geluidskaart snel. Niets wat een aardige EQ niet op kan lossen.
Nu een MB Pro 15" aangeschaft en opnieuw komen de speakers tot leven! Zolang er maar een lekkere geluidskaart op aangesloten zit zijn de speakers werkelijk fantastisch.

Heb jij ook een Logitech Z-2300?

- De GIGANTISCHE subwoofer je schrikt écht als je thuiskomt... in de winkel was 'ie veel kleiner.
Beter toch }>
Moet je geen MDF-platen als kamerwandje nemen ;)
hmm... kzal er eens naar kijken... grootste nadeel hier blijft dat de vloeren van hout zijn

- ah, na grondig onderzoek blijkt het huis opgebouwd uit bakstenen, het cement is alleen allemaal ertussenuit gebrokkeld door hevige trilling in de naaste omgeving ;)

[Reactie gewijzigd door Alwood op 25 augustus 2007 08:29]

Cker! :p Lekker voetenbankje voor als je films aant kijken bent ;) en voor de special effects bij films en spellen is die het lekkerst!
Misschien dat je de positieve en negatieve eigenschappen kan verwerken in de de survey?
ik zal em binnenkort nog ff doorwerken :)
Ik heb nu ook een poosje, (ook in combinatie met x-fi)
Klinkt erg vol! Maar bij mij staat ook de subwoofer een kwart teruggedraaid, want die idd erg aanwezig
Bij mij staat de sub ongeveer op 1/3e. Meer trek ik echt niet. Heb de volumeknop ook nog nooit verder dan 1/4e gezet, dit was altijd voldoende voor een 'prettig' geluidsniveau. Is dus enorm krachtig deze set en maakt de THX certificering zeker waar.
Heb gemerkt dat je beter het volume van pc/geluidskaart wat hoger kan zetten dan de speakers. Bij mij scheelt dat wat ruis (X-FiMusic/Logitech Z-640).
Die THX is volgens mij alleen een badget gadget van de laatste tijd, maar die discussie zal ik bij deze laten rusten.

Tip voor de sub is: zet 'm op pootjes om 'm zoveel mogelijk te ontkoppelen van de ondergrond.
Dat kan op een aantal manieren:
-Ga bij Multifoon in R'dam langs en lever een hoeveelheid ¤hondertjes in om 3 pootjes met dezelfde massa als die rol geld terug te krijgen.
-Ga bij de Gamma (oid) langs en haal van die glij-pootjes voor onder stoelen ed die je monteert dmv een spijkertje (=geïntegreerd).
Ik bedoel de variant van metaal, plak die mbv dubb.zijdig tape aan de onderkant van je sub. Let wel; 3 is stabieler dan 4.
Wat extra massa bovenop de sub gooien wil ook helpen.
Zelf gebruik ik daar een oude 17" crt voor (jaja, serieus); hij staat toch volledig uit het zicht.
Paar stoeptegels voldoet ook. ;)

Je zult zien (lees; horen) dat 't allemaal wat strakker wordt zonder dat je zilverkabels ed zooi nodig hebt. Succes & plezier met deze mooie set.

[Reactie gewijzigd door allegames op 20 januari 2008 18:20]

ben net bij de gamma geweest, heb 4 plastic (meubel?)pootjes gekocht en gewoon los onder me sub gezet, staat nu 2cm hoger.

De pootjes netjes onder de rubbers gezet die standaard de voetjes van de sub vormen en allemachtig dat scheelt als dat ding niet op de grond staat! :o :D echt een schande dat logitech standaard niet simpele voetjes meelevert!
Z2300 is een topset. Heb hem al even staan en ben er nog steeds mee in m'n nopjes..

Kan je hem kopen zeg ik DOEN