Samsung P530 JA01 Review

bitflusher 10 juni 2011, 375 views

Samsung P530 JA01

Pluspunten

• snelheid
  • prijs
  • uiterlijk

Minpunten

• WLAN bereik

algemeen
Ik heb deze laptop een week geleden gekocht voor mij vriendin. Volgens haar is hij erg mooi (mij interreseert het uiterlijk weinig tot niets). Over het algemeen een prima laptop alleen Wlan prestaties vallen een beetje tegen. Over meegeleverde software of installatie zal ik niets melden in deze review omdat ik het een goede gewoonte vind om onmiddelijk na uitpakken een schone installatie uit te voeren (lees meest effectieve manier om crapware te verwijderen).

Snelheid
Ondanks dat het maar een Core i3 m330 loopt hij best wel soepel voor alle dagelijkse dingen die je het apparaat te doen geeft (google docs, browsen, filmpje).

indicatie die windows 7 prestatie index geeft:
- processor: 6,2
- geheugen (ram): 5,5
- Grafisch: 4.1
- Grafisch voor spellen: 4,8
- Harddisk: 5,9

WLAN - Problemen
Dit is het grote probleem van de laptop. Verbinding maken met verschillende draadloze netwerken is geen enkel probleem. het bereik is echter een stuk minder dan andere pc's en laptops die ik zie. als ik het vergelijk met minimaal 20 anderen van verschillende merken en types is dit absoluut een met het laagste bereik.Waar anderen in mij huis nog net bereik laag of zeer laag heeft valt deze laptop net buiten het bereik. jammer als er 3 muren/plafonds of meer.

Prima laptop voor een goede prijs als er geen grote waarde wordt gehecht aan WLAN bereik.

Heb jij ook een Samsung P530 JA01?