Huawei Ideos Tablet S7 Zwart Review

HappyTail 30 mei 2011, 4.879 views

Huawei Ideos Tablet S7 Zwart

Pluspunten

• Standaard een beugeltje achterop van metaal, zodat hij op je bureau kan staan.

Minpunten

• Zonder wat tweaken een vrij korte levensduur van de batterij.

Heb sinds april dit jaar (2011) het tablet van Huawei in gebruik, de Ideos S7, de eisen waren dat er GPS en 3G erop zouden zitten, en dan is het zoeken geblazen. Er worden veel tablets in dezelfde prijs klasse aangeboden, echter die komen vaak en alleen maar met wifi, dus die vielen zo wie zo al af :)

Een nadeeltje is, dat de tablet nog steeds met Android 2.1 komt en erop en vanuit de fabrikant in alle talen gezwegen wordt over een update. Er is wel een Indonesische (officiele) update, en die doet het ook prima op de versie van de tablet die je in Nederland koopt.

Voor de rest in het gebruik is het een prettig apparaat en geeft je het gevoel dat je ook echt wat in je hand hebt qua gewicht. Het apparaat is qua prijs dan wel niet erg duur, qua bouw van het apparaat krijg je dus echt het gevoel dat je iets in je hand hebt qua gewicht. Een prettige bijkomstigheid is dat er standaard achterop een beugeltje van metaal zit, waarmee hij redelijk tot goed op je bureau blijft staan, echter bij veelvuldig gebruik en erop typen krijgt hij wel de neiging om te gaan 'lopen'.

Het enige nadeel van dit tablet is, is de batterij duur, als je alles in gesteld hebt mag je blij zijn dat hij de 4 uur haalt in standby mode, er zit een 2200 milliampère batterij in, die gewoo tekort schiet. Verder is het scherm in het gebruik goed in de respons en zul je haast ook niet mee maken dat je b.v. keer een slippertje maakt op het toetsenbordje van Android. Voor de rest van de knoppen die fysiek aanwezig zijn, is het een degelijk apparaat, en zit alles op een (voor mij) logische en goede plek qua functionaliteit.

De reden van waarom ik deze tablet gekocht heb, is vrij simpel .. Alles in 1 apparaat voor een redelijke prijs (349,- bij the Phonehouse)

Processor: Qualcomm Snapdragon op 768 MHz
Werkgeheugen: 256 MB
Interne SD kaart: 8 GB
Externe SD kaart lezer tot 32 GB
Camera achterzijde: 2 megapixel
Camera voorzijde: 0,3 megapixel
Scherm resolutie: 800 x 480

Heb jij ook een Huawei Ideos Tablet S7 Zwart?

Heb op het moment van schrijven nog niet echt een negatief 'iets' kunnen ontdekken aan de tablet
Maar je geeft warmteproductie en de accuduur aan als nadelen in de sterrenbeoordeling.

Verder een aardig begin van een review. Ik verwacht geen opsomming van alle ins en outs van Android, want die weten we wel al :) Maar nog toegevoegde waarde zou kunnen hebben: hoe prettig werkt het aanraakscherm? Tik je altijd raak, of is het ook wel eens mis? En hoe degelijk is het apparaat gebouwd? Zitten alle knoppen goed in elkaar, of kraakt alles en wiebelen de knoppen? En natuurlijk: hoe lang gaat de batterij ongeveer mee op 1 lading?

Ik ben trouwens benieuwd waarom je een tablet met wifi en gps gebruikt. Ik kan me wel een doel voorstellen: gps-wandelingen. Maar daarvoor kun je bijvoorbeeld ook met een smartphone een heel eind komen, of met een goeie Garmin-gps met kaartfunctie. Ik ben heel benieuwd!
Leuke review! Heb even een vraagje, want ik heb dezelfde tablet. Zou je mij willen helpen door de updatesite van huawei te sturen met de update voor de ideos S7? Zijn er na je review ook nog nieuwe update's gekomen? Alvast hartelijk bedankt!