Specificaties All-in-one met PDC P6200 en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

MSI Wind Top AE2240-008NL Review

Snobbieh 28 mei 2011, laatste update op 28 mei 2011, 470 views

MSI Wind Top AE2240-008NL

Pluspunten

• Touchpaneel
  • Full HD
  • Goedkoop
  • Mooi

Minpunten

• USB3.0
  • Geluid HDD
  • CPU

Features Score: 4
Ik zoek nog naar een oplossing om de heading tags te laten werken, laat reactie als je ziet wat ik fout doe, dank ^^

MSI Logo

MSI AE2240

Ik heb de MSI AE2240 gewonnen via MSI zelf. Ik was zeer blij toen ik dit las, en kon zelfs niet wachten tot deze er was! Ik heb nu de MSI AE2240 1,5 dagen in mijn bezit, en heb er al wat op getest.
Ik heb er geen zware benchmarks op gedraaid, dit om de simpele reden dat het geen top systeem is en bij computers gaat het tenslotte om het totaalproduct en niet enkel de hardware.
Voor de computer heb ik geen extra hardware gebruikt omdat alles al voorhanden is (touch paneel)!
Tevens heb ik van de PC nog niet alles uitgetest.

De verpakking
De verpakking

De verpakking zelf is al aanlokkelijk. Een zwarte doos, met het blauw van MSI erop en een afbeelding van de computer zelf.
Zelf zou ik graag nog opmerken dat het om een zwart exemplaar gaat en geen wit.

De Computer zelf
De PC

Zoals ik al zei, het is het zwarte exemplaar van de MSI AE2240. Deze is minder krachtig, maar hij voldoet nog zeker.
Specificatie's:
CPU-type: Intel Pentium Dual Core P6200
Geheugengrootte: 4 GB DDR3.
Optische Drive Type: DVD/RW (type: LG HL-DT-ST DVDRAM GT32N)
Opslagcapaciteit: 640GB (type: WD Caviar Blue 640GB ~[WDC WD6400AAKS-22A7B2])
Hardeschijftype: 7200 rpm
Grafische kaart: Internet Intel HD Grafische kaart
Schermdiagonaal: 21.5"
Schermresolutie: Full HD (1920*1080)

HDD en DVD

Opmerking: Misschien heb je het al opgemerkt maar er zit een verschil in geheugengrootte in deze PC. Deze PC heeft namelijk 4 GB aanboord in plaats van 2 GB!

Het design
Graag zou ik er eerst nog een persoonlijke mening kwijt willen over deze PC.
De computer ziet er veel beter uit in het echt dan op foto's. Het design vind ik persoonlijk zeer mooi. De plastic doorzichtige randen rond de PC geven ook blauw licht af.

Het scherm
HDD en DVD
Het scherm is een Full HD multi-touch screen. Persoonlijk vind ik de helderheid en contrast goed, het is zalig om er op te kijken.

Touch paneel
En nu de leukste feature van de PC: het touch paneel.
Het scherm is totaal niet gevoelig voor vingerafdrukken en reageert goed en nauwkeurig. Het "swypen" doorheen alles is gewoon een genot met deze PC.
Er zijn ook tal van games voorhanden om je touch een beetje te oefenen.
HDD en DVD
Nou, een beetje plezier mag er toch ook wel zijn he? :P

Aansluitingen
  • Mini PCI-E x2
  • 1x HDMI out
  • 1x VGA in
  • 1x Mic in, 1x headphone out
Spijtig genoeg heeft deze computer geen USB3.0 aansluitingen.

Ingebouwde boxen
Net zoals alle speakers die ingebouwd zijn, zijn ze niet denderend maar ik vind ze persoonlijk wel iets beter als andere speakers dat ik al gehoord heb.
De speakers gaan luid en dit zonder ruis.
Ook klinkt de bass redelijk goed.
Speaker type: 2 x 3W 5.1 channel speakers with THX TruStudio Pro

Netwerkverbindingen
Er is naast een 1Gb netwerk aansluiting ook een draadloze kaart ingebouwd.
Beide chips zijn afkomstig van Realtek. De draadloze Realtek netwerk adapter maakt tevens gebruik van het PCI-E slot.
Ik vind ze beter werken als mijn Conceptronic C300Ri Wireless-N kaart (maar ja, dat is een ander verhaal :O)

Snelheid
De snelheid heb ik niets op aan te merken, deze is goed voor een PC met nog een Pentium processor.
Tevens draaien youtube filmpjes nog goed (al heeft dat te zien met de GPU).

Geluid
Graag zou ik een klein iets willen opmerken. Je hoort de harde schijf draaien, en dit hoor je redelijk goed maar is niet zo storend.

Persoonlijke conclusie
Persoonlijk vind ik het een leuk computertje maar totaal niets voor een computergebruiker die er zware programma's op moet draaien.
Je moet dus totaal deze PC niet kopen als je wilt gamen, videobewerken, ... (maar dat is toch wel al duidelijk niet 8)7).
Het is eerder een computer dat je bijvoorbeeld in je living kan plaatsen, om snel iets op te zoeken of gewoon een beetje mee te showen, want het is een prachtig ding.

Vragen mogen altijd gesteld worden en mag je mij ook altijd wijzen op eventuele typfouten :X En andere foutjes

Heb jij ook een MSI Wind Top AE2240-008NL?

H tags werken niet in reviews. Geen idee waarom
Ok, bedankt :) Dan zal ik het beetje aanpassen dat het met b,u en i werkt :)