Specificaties Small form factor, 7 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool Strike-X Review

Smilezz 2 juni 2011, laatste update op 7 juni 2011, 1.273 views

Aerocool Strike-X

Pluspunten

• Mooi Uiterlijk
  • Goede afwerking
  • 2,5" plekje voor een SSD
  • Veel bays
  • Kable management werkt redelijk.
  • Erg koel (temparatuur)

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Geen USB 3.0
  • Crappy Manual
  • Kastdeurfan kan maar op 1 plek op de deur.

Aerocool Strike-X
Deze kast heb ik in mei 2011 gekocht. Ik heb hem gekozen op basis van zijn uiterlijk, ik hou wel van een wat alternatieve kast. Ik kreeg hem binnen in een grote goed verpakte doos. In de kast zelf zat een kleinere losse doos met componenten voor in kast zoals 3,5" bays voor hardeschijven e.d. Op de bovenkant zit een console met headset aansluitingen en twee USB 2.0 ports. Daarnaast een aan/uit knop en een reset knop.

Bij de behuizing worden drie fans meegeleverd, één in het bovenpaneel, één aan de achterkant en één op de deur.

Installatie
De installatie van de de DVD brander ging zeer gemakkelijk. Klemmen eraf, brander erin, klemmen erop en nog even het schermpje van de voorkant afhalen. Nog geen schroevendraaier nodig gehad.

Daarna kwam de eerste hardeschijf, een 2,5" SSD van OCZ. Hiervoor was een mooi plekje gereserveerd op de bodem van de kast waar de SSD makkelijk op geschroefd kan worden. Het enige probleem was dat twee van de schroefgaatjes achter de voet van de kast zitten. Daarom moest eerst de voet eraf geschroefd worden en dan de SSD erin en daarna de voet er weer op.

Daarna volgen er nog twee conventionele 3,5" HDD's. Deze moeste eerst in een kunststof frame geplaatst worden waarna ze in één van de 5,25" bay passen. Er zijn vier schroeven nodig om een HDD in het frame te schroeven en daarna nog twee om het frame vast te zetten. Dit kan jammer genoeg niet met de klemmen die erbij zitten. Bij de kast zitten veel verschillende schroeven en er staat niets in de manual over welke ik moest gebruiken. Ik heb daarom even moeten zoeken naar de geschikte schroeven.

Nu volgt het moederbord. Hiervoor miste een schroefje, gelukkig had ik zelf genoeg van deze schroeven maar toch slordig. Het bord past prima en ging er gemakkelijk in.

Als laatste heb ik mijn voeding erin gezet. de cable management klemmen houden de kabels netjes op hun plek maar zijn wel een beetje krap. Niet alles kan via deze klemmen opgeruimd worden helaas. Persoonlijk heb ik niet zoveel last van een paar losse kabels.

Er zit standaard en fan op de deur van de kast, deze zit (als hij dicht zit) precies voor de CPU. Het probleem is alleen dat mijn gigantische Scyth Mugen koeler in de weg zit waardoor de deur niet dicht kan. Dus de fan moest ergens anders. Er is hiervoor alleen plek over aan de voorkant van de kast. Het is jammer dat hij niet op een ander plekje op de deur past.

Prestaties
Na alle fans naar smaak te hebben ingesteld hoor ik alleen mijn videokaart er nog bovenuit komen. Door het gatenrooster is hij niet erg geluiddicht maar wel lekker koel. Mijn Phenom II X6 is idle iets boven de dertig graden en onder load ongeveer 45 graden. Overgeclockt tot 3,3GHz komt de temperatuur rond de 55 graden.

Naast wat kleine minpunten ben ik blij met deze kast. Hij is niet duur en je krijgt voor je geld een leuke kast (als je van veel LEDjes houdt).

Om te kijken hoe de kast onder druk presteert heb ik mijn CPU op 3,3GHz geclockt en een stress programma gedraaid om mijn cpu te laten knallen. Ik heb het eerst geprobeerd met super pi maar daar kreeg ik geen 100% mee. Temperaturen schommelen rond de 55 op full-load met een maximum van 57 graden Celsius. Ik heb zelf een programma geschreven om de CPU te laten stressen.

Bouwkwaliteit
Een minpuntje dat ik ben tegengekomen was dat de voorkant niet goed aansluit op de kast. Dit heb ik verholpen door één van de klemmen recht te buigen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling maar het heeft het probleem wel opgelost.

De deur is een beetje krom. Om hem dicht te doen moet ik hem een beetje aandrukken aan de bovenkant. is geen ramp maar daardoor heb ik perongeluk het gaas dat op de bovenkant los gemaakt. Dit zit dus ook niet zo stevig vast helaas.

Een van de klemmen voor de installatie van de 5,25" bays is kapot gegaan. De bouwkwaliteit valt mij daarom een beetje tegen.

Heb jij ook een Aerocool Strike-X?

wat plaatjes erbij a.u.b? Zal de review een beetje meer opfleuren :D
misschien wat benchmarks? ff CPU en GPU stressen en dan temps meten??
Ben ik mee bezig, ze komen er aan. :)

[Reactie gewijzigd door Smilezz op 1 juni 2011 13:57]

Kabelmanagement werkt goed? Op die foto is het een bende! :|

In ieder geval, het zou leuk zijn als je een plaatje maakt van de complete behuizing, met features en dergelijke :P
Ik heb het wat aangepast. het kan wel netter hoor maar ik vind het zo voldoende. Ik zal nog een plaatje erbij doen van de gehele kast.
Ik zie dat je je geheugen in 2x single channel hebt staan, is verstandig als je dit aan past :)

nog een minpunt voor mij:
als je bijv een grafische kaart erin zet moet je een expansie-slot eruit "slopen" , deze krijg ik dus niet meer dicht :(

[Reactie gewijzigd door thijs2163 op 13 juli 2011 22:21]