Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster BX2231 Zwart Review

Giga_ 26 mei 2011, laatste update op 26 mei 2011, 2.383 views

Samsung Syncmaster BX2231 Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit (beeld)
  • Geen dode pixels
  • LED

Minpunten

• TOUCHSCREEN MENU!
  • Stof aantrekkend

Dit scherm is een perfect LED scherm Een echte aanrader. Ik zal hieronder kort beschrijven waarom ik dit vind.

Eerste indrukken
Het scherm zelf zit er zeer gelikt uit. Glanzend zwart over het gehele design, dit is mijn smaak. Ik zou ook voor kunnen stellen dat iemand het een lelijk plastic scherm kan vinden want zo ziet ie er bij bepaalde hoeken ook wel uit. Jammer van de ontzettend scheef geplakte stickers (LED, EnergyStar), maar ja niks aan te doen. Makkelijk in elkaar te zetten en werkt, na het aanzetten van de overdrive scaling, meteen perfect. Ook het niet spotten van een enkele pixel op elk scherm, heb er 4 gekocht voor de hele familie, stelde mij zeer tevreden

Gebruik
Zelf ben ik een fanatieke FPS gamer waar dus ghosting duidelijke op zal vallen. Ik heb nu zo;n 24 uur gegamed en ben niks tegengekomen! Daarnaast ben ik ook heel veel dingen tegelijk aan het doen, het mooie is natuurlijk de grote. Het is een 22" (of 21.5" net hoe je het bekijkt) die voor kleine ruimtes precies groot genoeg is. Het is allemaal goed te overzien. Ook heb ik maar even de ultieme paint test gedaan om de zwarte kleur te testen en dat is redelijk gelukt. Me moeder vroeg hoe mijn scherm aan moest. (Heb haar keihard uitgelachen :))

LED nadeel
Ook het voordeel van LED heeft aan de andere kant ook weer een nadeel, zoals zoveel in het leven een voordeel en een nadeel hebt. Mijn persoonlijke mening is dat LED lampen een vreselijk onnatuurlijke kleur geven. Ik kan daar bij lampen in huis en autolampen zeer slecht tegen en kocht een LED omdat ik de kwaliteit super vond, het afwachten was toch hoe ik het zou oppakken. Als default configuratie vond ik hem veels te scherp, maar met het touchscreen menu (hatelijk irritant, maak toch knoppen) kreeg ik na 20minuten intensief naast de goede optie drukken de helderheid en contrast die ik wou hebben. Kortom, goed te personaliseren!

Nadelen
Toch was het instellen weer even kloten. Ik wou ernaast nog een VGA 17" scherm waar ik mijn muziekbibliotheek op kon laten staan alleen vond de configuratie de combinatie van een 1920*1080 en 1280*1024 geen leuke. Na veel aanpassen in het CCC van de videokaart is het via Upscaling gelukt. Had dit gek genoeg nog nooit meegekregen alleen met dit scherm. Vreemd maar geen ENORM probleem. Daarnaast trekt dit scherm enorm veel stof aan en vind ik het een nadeel dat het scherm geen 1 kant op.

Na 3 dagen gebruik kan ik dit scherm samenvatten als "een goede allrounder". Video- en filmbewerking heb ik hier goed op kunnen doen maar het gamen sloeg alles, dat loopt super!

Vragen over dit scherm?
PM me

Vragen over het scherm? Contact me PM!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster BX2231 Zwart?

Is dit beeldscherm ook in hoogte verstelbaar? Vind ik eigenlijk best een belangrijke eigenschap.

Bedankt voor de review verder.
nadat ik dezelfde gister ook heb aangeschaft, kan ik melden dat dit niet kan, je kan het scherm alleen kantelen.
maar met het touchscreen menu (hatelijk irritant, maak toch knoppen)

Je kunt ook gewoon de software op CD gebruiken. Dan kun je alles met de muis bedienen en heb je ook een overzichtelijker interface.
Dank u... deze review heeft me over gehaald om erbij te kopen bij me nieuwe PC
Hij is inderdaad niet verstelbaar!
dankjewel voor de review heb een monitor nodig en je hebt me alle info gegeven die ik nodig heb bedankt!
* Inmiddels aangeschaft, ben zeker niet teleurgesteld prima scherm!!
Sinds ongeveer een half jaar heb dit scherm ook. Ik vind het een erg mooi scherm, vooral omdat hij best strak is. Bij jouw negatieve eigenschappen stond het touchscreen menu. Dat vind ik juist een voordeel, ik ben niet zo'n fan van de gewone knoppen. Dit is veel strakker.
Het heeft een nadeel, en dat is dat het totaal niet verstelbaar is. Maar voor de rest is het een mooie monitor.
Mijn scherm heeft alleen maar HDMI ingangen. Mijn PC heeft 1 HDMI en een DVI uitgang. De HDMI is gekoppeld met mijn TV. Met het scherm heb ik een DVI-HDMI kabel gekregen zo kon ik het met de PC verbinden. Echter sinds ik dit scherm heb, gaat het geluid van de PC niet over naar de TV. Met mijn oude Philips 190S scherm ging dit vlekkeloos.
Weet iemand een oplossing?
Dat moet je instellen in windows. Alleen HDMI heeft mogelijkheid om audio door te geven. Dat jij een scherm aansluit met DVI in de pc kan niet beteken dat het geluid niet meer naar je TV gaat. Open de volume mixer eens anders;)!