Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF 922 Review

StarFade 25 mei 2011, laatste update op 25 mei 2011, 1.282 views

Cooler Master HAF 922

Pluspunten

• Mooi
  • Erg modbaar
  • De airflow is geweldig
  • Voor de prijs hoef je het niet te laten

Minpunten

• Maakt af en toe wel redelijk herrie
  • Mischien net iets te moeilijk in te bouwen voor de begiinner.

Dit is mijn eerste review! Excuses voor eventuele fouten!

Onlangs heb ik de Cooler Master HAF 922 aangeschaft omdat mijn oude kast steken liet vallen qua koeling en inbouw mogelijkheden (het was een redelijke oude kast, klein ook en daarom veel moeite met airflow wat inhield dat de kast ontzettend veel geluid maakte). Ik heb bij aanschaf gekeken naar modbaarheid, design en koelingsmogelijkheden. In deze review voeg ik geen foto's toe omdat er al genoeg reviews zijn die wel foto's hebben en ik al leek liever van de kast afbijf nu alles er goed en wel in is gezet.

Alleseerst dus de modbaarheid en inbouwmogelijkheden:

De kast is ontzettend groot, zeker in vergelijking met mijn oude kast, en het was wel even schrikken toen de postbode voor de deur stond om hem af te leveren. Ik heb hem voor de grap eens naast mijn oude kast gezet om te vergelijken en kwam tot de conclusie dat mijn oude kast zeker 3 keer in de HAF kon. Echt een machtig groot ding.

Als je de kast openschroeft zie je al snel dat er plek zat is om het ding vol te gooien met allemaal extra hardware. Er zijn aan de voorkant 5 slots voor DvD/Blu-ray branders en er is ook plek voor 4 extra harde schijven (naast je normale harde schijf). Kabelmanagement is ook goed te doen en de kabels zijn met een beetje gejengel ook goed weg te werken. En zelfs met al je hardware erin en je kabels goed weggewerkt is er nog meer dan genoeg plek over om naar hartelust uit te bouwen.

Inbouwen

Ik heb het inbouwen door een vriend van mij laten doen omdat ik, op zijn zachtst gezegd, totaal niet om kan gaan met techniek. Ik heb wel de hele tijd mee zitten kijken en het toolless systeem werkt over het algemeen prima. De meeste dingen zijn vast te klikken en er komt geen gereedschap aan te pas. Erg tof gedaan allemaal. Er is genoeg plek om je kabels in kwijt te kunnen (die vriend van mij had genoeg ruimte om de meeste kabels netjes weg te kunnen werken). Erg makkelijk in te bouwen als je mij niet bent dus.

Koelingsmogelijkheden

Er worden standaard 3 fans meegeleverd bij de 922: een grote 200mm fan aan de voorkant onderin (met een hip rood LED lampje) een kleinere fan aan de achterkant en nog een grote fan bovenop. De airflow is ook echt zeer goed en je systeem blijft in de meeste gevallen gewoon erg koel. En de kamer waar je inzit ook trouwens, want er komt ontzettend veel koele lucht uit dat ding. Qua geluid is het wel ok maar het is duidelijk hoorbaar, iets wat ikzelf wel erg jammer vind maar met een muziekje op of je koptelefoons op hoor je niets dus zo erg is het niet.

Vormgeving

Groot, robuust, massief. Hij ziet er echt uit als een stoere kast met strakke lijnen en scherpe hoeken en dat mooie rode licht dat er uit komt. Het ding is echt een feest voor het oog, zeker als je zoals ik de old skool kasten gewend bent. Erg mooi om te zien!

Ik ben al met al tevreden met de kast!

Heb jij ook een Cooler Master HAF 922?

zouden er nog een aantal plaatjes van bijv. cablemanagement, interieur & exterieur bij kunnen? Verder een nette review leest makelijk met nette alinias en kopjes
als beginner is dit een prima kast hoor. bijna alles hierin is toolles, behalve het moederbord en de fans, en zelfs voor de fans kun je van die rubberen dingetjes halen, je weet wel, die anti vibration dingen :P
Deze zin:
"In deze review voeg ik geen foto's toe omdat er al genoeg reviews zijn die wel foto's hebben en ik al leek liever van de kast afbijf nu alles er goed en wel in is gezet"
Sorry hoor, zo haal je nooit hoge sterren. En als ik veder kijk op deze kast, dan vindt ik weinig foto's. Ja foto's van google die zijn bewerkt. Maar je kan toch wel foto's toevoegen. Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. een stuk of 4 is voldoende. Tot die tijd geef ik geen waardering, omdat je review nog niet af is.