Saitek Eclipse II Keyboard Review

M411007 6 februari 2007, 1.238 views

Saitek Eclipse II Keyboard

Pluspunten

• stevig
  • solide aanslag
  • stil
  • rubber voetjes tegen verschuiven
  • meerdere kleuren verlichting
  • verlichting met dimmer
  • in 3 standen te plaatsen
  • afneembare wristpad

Minpunten

• prijs
  • standaard blauwe verlichting bij opstarten
  • num, caps en scroll lock lampjes alleen blauw

enige weken in bezit

Sinds enige tijd staat mijn PC in de huiskamer in een kast. 's Avonds kon ik mijn keyboard niet goed zien. Tijdens het gamen was het toch lastig snel berichten te typen of keyboard commando's te geven.

Ik ging dus op zoek naar een keyboard met verlichting. Ook mocht het niet te breed/ groot zijn ivm de beperkte ruimte in de kast.
Verder wou ik graag dat de symbolen op de keys verlicht waren ipv de hele key. Zo'n kermis attractie leidt toch te veel af.
Ook ga ik nog wel eens naar een LAN party en dan is een verlicht keybord wel handig.

De Logitech G15/G11 is te groot, duur en heeft te veel knoppen en schermpjes naar mijn mening. Ook vind ik blauw geen duidelijke kleur.

Enig zoekwerk bracht mij bij de Saitek Eclipse. De nieuwere versie is de Eclipe II. Ik kon er niet veel verschillen tussen vinden behalve de vorm en een dimmer ipv 3 standen voor de lichtintensiteit. De Eclipse II vond ik mooier dus die heb ik gekocht.

Het toetsenbord heeft de standaard 104 knoppen en nog wat multimedia knoppen en een dimmer.
De verlichting bestaat uit backlight, verlichting van de keys en een strip aan de zijkanten van het board. Bij heeft de hele kast dus een mooie verlichting. Je kunt met een knopje op het keyboard kiezen uit 3 backlight kleuren: blauw, rood en paars. Je kunt ze ook uitzetten met een knop, zo hoef kun je je dimmer in je gewenste stand laten staan.
Blauw vind ik niet duidelijk, paars vond ik meer op roze lijken en rood vind ik erg mooi. Past ook mooi bij mijn rode Razer Copperhead.
De lampjes voor num, caps en scroll lock zijn echter altijd blauw. Ook is standaard de blauwe kleur geselecteerd bij opstarten. Ik zet na opstarten ook altijd de lock keys uit en selecteer de rode backlight. Jammer dat de kleur elke keer moet worden ingesteld (tenzij je van blauw houdt).

Het bord heeft grote rubber voeten die ervoor zorgen dat het bord goed op zijn plek blijft liggen. Tijdens het gamen kan het er heftig aan toe gaan en is het mooi dat het bord netjes op zijn plaats blijft liggen.
De wristpad gebruik ik niet en heb ik dan ook niet bevestigd. Je kunt 3 hellingen instellen voor het pad.

De keys hebben een solide aanslag en zijn erg stil. Wel zo prettig aangezien de PC in de huiskamer staat. :)

Het hele keyboard is redelijk zwaar en voelt stevig aan.

Dit keyboard is precies wat ik zocht en ik ben er ook erg tevreden mee. De prijs is wel wat hoog en er zijn maar 2 shops die hem verkopen terwijl dit in de US een van de populairste gamers keyboards is.

Heb jij ook een Saitek Eclipse II Keyboard?

Nette review. Ik wil dit board ook graag kopen. Zijn de kleuren van het keyboard echt zoals op de foto's? zwarte keys met een zilveren rand?

Is het mogelijk dat je een foto maakt van je toetsenbord?
Hij is inderdaad zilver met zwart. De Eclipse I is helemaal zwart.