Netgear WNA3100 Review

grmpf 22 mei 2011, laatste update op 22 mei 2011, 1.388 views

Netgear WNA3100

Pluspunten

• Niet duur

Minpunten

• instabiele verbinding
  • BSOD's
  • slechte support Netgear
  • undefeatable Netgear-applicatie die zich met je verbinding bemoeit
  • Regelmatig niet ontwaken vanuit slaapstand
  • Zorgt ervoor dat het hele systeem niet uit slaapstand wil ontwaken

Ik hou het kort - deze adapter gekocht na eerdere zeer slechte ervaringen met een Linksys WUSB600N. Die had moeite met ontwaken uit de slaapmodus van het Windows 7 64bits-systeem van mijn vriendin (Gigabyte HN55-USB3, Core i3 550). En als het ding dan eenmaal verbinding maakte, klapte die er binnen de kortste keren weer uit, waarna uit- en aanzetten van de verbinding of fysiek verwijderen en weer terugzetten van de adapter de enige oplossing was.

Welnu, de Netgear doet het niet beter, maar heeft er bovendien een onhebbelijkheid bij: als je 'm uitschakelt en weer inschakelt om de verbinding te herstellen, veroorzaakt hij regelmatig een BSOD.

Nu weet ik dat draadloze verbindingen nooit zo stabiel zullen zijn als een bedrade verbinding, maar dit loopt de spuigaten uit natuurlijk. Oh, support van Netgear is non-existent.

Ergo: het ding gaat uit het raam. Ik heb een TP-Link besteld. Hoop dat die het beter doet.

• Gigabyte GA-H55N-USB3
  • Intel Core i3 550
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Netgear WNA3100?

"En als het ding dan eenmaal verbinding maakte, klapte die er binnen de kortste keren weer uit, waarna uit- en aanzetten van de verbinding of fysiek verwijderen en weer terugzetten van de adapter de enige oplossing was. "

Dat probleem herken ik, en dat is bij mijn beide laptops opgelost met een aantal vrij recente patches(augustus?). Welke het was, geen idee. Ik ben er vrij zeker van dat Windows hier zelf niet eerlijk speelt. De blauwe schermen had ik er uiteraard niet bij, dat dan weer wel.