Specificaties Sport, Voetbal-game voor de Xbox 360 - Bekijk alle specificaties

FIFA 11, Xbox 360 Review

jellevdwerff 17 mei 2011, laatste update op 17 mei 2011, 642 views

FIFA 11, Xbox 360

Pluspunten

• leuke gameplay
  • mooie graphics

Minpunten

• nederlands commentaar

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Fifa 11 is een geweldig spel, ik speel al sinds jaar en dag fifa, en moet zeggen dat de laatste jaren EA Sports ontzettend is gegroeid met zijn spellen. Fifa 11 is echt een geweldig spel, wat ik nog steeds dagelijks speel.

Al is speltype coach na een tijdje wel minder intressant maar gelukkig kun je je eigen team maken, en je eigen gezicht aan een speler toevoegen wat het spel toch wat intressanter maakt.

Ook stadion geluiden toevoegen is leuk, alleen nadeel is dat op de xbox het niet heel makkelijk gaat. Het kost behoorlijk wat moeite om de juiste geluiden bij de juiste teams te krijgen.

Ook het nederlandse commentaar begint na een paar jaar wel te vervelen, zou wel leuk zijn voor de toekomstige versie's om een andere comentator te laten spreken. De term 'hij zet een tackle in' word wel erg vaak gezegt in fifa 11.

Online game play is leuk! maar helaas is het nog steeds zo als de tegenstander weggaat je wel met 3-0 wint, maar niet het spel kan afmaken, en dat gebeurd helaas nog steeds erg vaak.

Heb jij ook een FIFA 11, Xbox 360?

Reviews door de redactie

Ik irriteer me ook aan online spelen. Soms sta ik 2-0 voor en durf ik niet door te drukken omdat 75 % er gewoon vrolijk vandoor gaat. Nu speel ik niet per definitie voor de punten, maar ik vind dat als je verliest je het ook gewoon moet accepteren. Jammer dat EA hier niks tegen doet. Is me de afgelopen weken toch al bij zo'n 30% van alle potjes gebeurd.
Daar kun je niks aan doen. Sommige flikkers heb je wel eens, maar je krijgt toch iig de punten. Is frusterend als je bijv. een wereldgoal hebt gemaakt en hem niet kan terugkijken/opslaan omdat die gast weg is gegaan.
Waar zie ik dan dat ik die punten alsnog krijg? Want als de speler leaved kom ik direct in de Arena terecht....normaal zie je nog dat puntenscherm. Omdat ik direct in Arena kom ging ik er van uit dat ik ook geen punten krijg?
kan je op de site zien
Dat kun je ook meteen zien aan de punten als je 'wel' een normale wedstrijd hebt gespeeld en afgesloten. En op de site kan het idd ook.
Want als de ander weggaat heeft hij toch automatisch verloren.
op een hoog niveau gaan de steekpassen idd moeilijker, maar ben het ermee eens dat ze nog vrij makkelijk blijven...
Tip:
Als je makkelijk wilt doorbreken in de defensie van de tegenpartij:, doe een 1-2tje met je 2 spitsen en 1tje gaat er sowieso vandoor en doe een streek lobje/pass en je staat 1vs1 op de keeper. (boven NV 20 wordt dat uiteraard moeilijker).

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 17 mei 2011 23:14]

Hoe ga je de wedstrijd afmaken als de tegenstander het spel heeft verlaten?

Wat een groter probleem is dat verbinding zeer regelmatig verbroken wordt als de game net is afgelopen en het je geen punten oplevert ook al win je :S
...en dat hoge steekpass altijd goed valt is ook nogal kut
Probeer eens een hoger niveau of online ;)
Ik erger me juist aan het feit dat op legendarisch-niveau bijvoorbeeld individuele acties van spelers absurd zijn. Dit zie je in het echte voetbal ook niet, die spelen niet even met gemak drie spelers uit (behalve Messi ;)).

Daarnaast fluit de scheidsrechter soms voor onzinnige overtredingen en als de computer hetzelfde flikt er niet wordt gefloten.

Dan heb je ook nog dat er af en toe wordt gefloten voor buitenspel terwijl het helemaal geen buitenspel is en voor terugspeelbal wordt er helemaal niet gefloten dat is misschien nog wel het irritantste.

Inderdaad het NL-commentaar is dramatisch, teams worden bij vrijetrappen vrijwel altijd door elkaar gehaald etc...
Perfect spel IMO

alleen een minpuntje en dat zijn overpowerde spelers zoals ronaldo

en dat hoge steekpass altijd goed valt is ook nogal kut