Sharkoon HDD Vibe-Fixer Review

umbertoyltp 16 mei 2011, 455 views

Sharkoon HDD Vibe-Fixer

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • zeer stil

Minpunten

• harddisk kan door trillingen gaan wandelen

Bewerkbaarheid Score: 4
Isolatie Score: 4
Ik heb deze oplossing voor geluidsvermindering aangeschaft in verband met een Seagate harddisk die in een nieuwe Medion i7 pc toch wel erg rumoerig was.
De metalen kast versterkte het geluid behoorlijk, waardoor je veel "gekraak" hoorde.

De geluidsreductie is zonder meer bevredigend, nagenoeg geen trillingen meer.

Helaas moest ik er na een paar weken achter komen, dat de harddisk was gaan wandelen, en zo de voedings en datakabels van het DVD station losgedrukt had.

De harddisk hangt in 3 zware rubber elastieken, waardoor er geen contact met de behuizing meer is.
Dat de disk is gaan wandelen, is natuurlijk onacceptabel. Ik heb voor het reductie-experiment twee oplossingen gekocht, de andere oplossing was de Harddisk Silencer II van Scythe.
De Scythe set werkt met twee platen voor een 5,25" bay, waarbij vier rubber schokdempers tussen de platen en de harddisk gemonteerd worden. Vervolgens moet het geheel dan nog in een 5,25" bay vastgeschroefd worden. Dan zit de harddisk op zijn plek en kan niet gaan wandelen.

Helaas doet zich dit voor bij een klant, en dus heb ik niet uitvoerig de tijd om vast te stellen of de harddisk bovengemiddeld trilt. Ik ben van plan om de VibeFixer te vervangen door de Scythe oplossing.

Heb jij ook een Sharkoon HDD Vibe-Fixer?

John bedankt voor je commentaar en aanbevelingen.
Sorry van die verkeerde naam, ik zat even niet op te letten.