HP G72-b10SD Review
Na lang rond kijken en vergelijken viel mijn keuze op deze laptop i.v.m. prijsklasse. Beeldscherm prestatie heb ik op voldoende gezet i.v.m. glossy scherm. Ik ben persoonlijk totaal geen fan van een glossy scherm. Resolutie en kleur weergave zijn goed t.b.h. Er zitten 2 videokaarten in de laptop, de interne Intel HD videokaart wat in de chipset zit ingebakken en de ATi(AMD) kaart (HD5470). Laptop schakelt vanzelf over naar de Intel HD kaart zodra laptop op de accu werkt ivm stroom besparing. Zodra de laptop op netstroom zit schakelt de laptop de ATi kaart in (High performance mode) Deze schakelingen tussen de videokaarten kunnen ook uitgezet/handmatig gezet worden. Laptopgeheugen kan ge-upgrade worden naar 8GB zonder problemen (heb ik...
Pluspunten
Prijs. Prestatie voor laptop in deze prijsklasse. 17" scherm 500GB HDD
Minpunten
Geen bluetooth.
Eindoordeel
Beeldscherm prestatie heb ik op voldoende gezet i.v.m. glossy scherm. Ik ben persoonlijk totaal geen fan van een glossy scherm. Resolutie en kleur weergave zijn goed t.b.h.
Er zitten 2 videokaarten in de laptop, de interne Intel HD videokaart wat in de chipset zit ingebakken en de ATi(AMD) kaart (HD5470).
Laptop schakelt vanzelf over naar de Intel HD kaart zodra laptop op de accu werkt ivm stroom besparing.
Zodra de laptop op netstroom zit schakelt de laptop de ATi kaart in (High performance mode)
Deze schakelingen tussen de videokaarten kunnen ook uitgezet/handmatig gezet worden.
Laptopgeheugen kan ge-upgrade worden naar 8GB zonder problemen (heb ik inmiddels zelf ook gedaan).
Geheugen wat ik gebruikt heb.
Verschillende sites geven aan dat er een Intel i3 - 330M wordt gebruikt. Volgens mij klopt dat niet.
Deze versie heeft namelijk een intel i3 - 350M in gebruik.
De speaker geluid vind ik voor een laptop erg goed. Het heeft niet veel een blikkig geluid zoals meeste laptops heeft. (Altex Lansing luidsprekers).
In totaal gezien is dit geen miskoop voor mij geweest. Ik heb de laptop nu een maand in gebruik.
Reacties (7)
Ik lees hierboven dat je het geheugen geüpgraded hebt naar 8GB. Maar bij de specificaties lees ik overal dat het toestel maar max. 4GB aan kan....
Kan iemand mij dit verklaren?
groeten,
Roel
[Reactie gewijzigd door dCY op 26 juli 2024 04:44]
Als je de notebook op netstroom hebt zitten, schakelt het ding dan altijd naar de ATIkaart? Het lijkt mij logischer als hij gewoon de IGP blijft gebruiken, tenzij er grafisch meer van het systeem verwacht wordt.Laptop schakelt vanzelf over naar de Intel HD kaart zodra laptop op de accu werkt ivm stroom besparing.
Zodra de laptop op netstroom zit schakelt de laptop de ATi kaart in (High performance mode)
[Reactie gewijzigd door lameeuw op 26 juli 2024 04:44]
bvd Oh hp heeft ze niet en ati werkend krijgen is een crime
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn