Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP G72-b10SD Review

dCY 16 mei 2011, laatste update op 24 mei 2011, 1.640 views

HP G72-b10SD

Pluspunten

• Prijs.
  • Prestatie voor laptop in deze prijsklasse.
  • 17" scherm
  • 500GB HDD

Minpunten

• Geen bluetooth.

Na lang rond kijken en vergelijken viel mijn keuze op deze laptop i.v.m. prijsklasse.

Beeldscherm prestatie heb ik op voldoende gezet i.v.m. glossy scherm. Ik ben persoonlijk totaal geen fan van een glossy scherm. Resolutie en kleur weergave zijn goed t.b.h.

Er zitten 2 videokaarten in de laptop, de interne Intel HD videokaart wat in de chipset zit ingebakken en de ATi(AMD) kaart (HD5470).
Laptop schakelt vanzelf over naar de Intel HD kaart zodra laptop op de accu werkt ivm stroom besparing.
Zodra de laptop op netstroom zit schakelt de laptop de ATi kaart in (High performance mode)
Deze schakelingen tussen de videokaarten kunnen ook uitgezet/handmatig gezet worden.

Laptopgeheugen kan ge-upgrade worden naar 8GB zonder problemen (heb ik inmiddels zelf ook gedaan).
Geheugen wat ik gebruikt heb.

Verschillende sites geven aan dat er een Intel i3 - 330M wordt gebruikt. Volgens mij klopt dat niet.
Deze versie heeft namelijk een intel i3 - 350M in gebruik.

De speaker geluid vind ik voor een laptop erg goed. Het heeft niet veel een blikkig geluid zoals meeste laptops heeft. (Altex Lansing luidsprekers).

In totaal gezien is dit geen miskoop voor mij geweest. Ik heb de laptop nu een maand in gebruik.

Heb jij ook een HP G72-b10SD?

Hallo,

Ik lees hierboven dat je het geheugen geüpgraded hebt naar 8GB. Maar bij de specificaties lees ik overal dat het toestel maar max. 4GB aan kan....

Kan iemand mij dit verklaren?

groeten,

Roel
Ik heb geen idee waarom ze maar tot 4GB adverteren, het systeem kan daadwerkelijk 8GB aan. (7,8GB usable).

[Reactie gewijzigd door dCY op 24 mei 2011 06:02]

Als je de notebook op netstroom hebt zitten, schakelt het ding dan altijd naar de ATIkaart? Het lijkt mij logischer als hij gewoon de IGP blijft gebruiken, tenzij er grafisch meer van het systeem verwacht wordt.
Nee, er is een optie om schakelen naar andere videokaart uit te zetten. Ik heb zelf niet verder gekeken of het mogelijk is om per applicatie te kunnen schakelen.
Er is niet de mogelijkheid om per applicatie te selecteren, je kunt het automatisch schakelen uitzetten en dan handmatig kiezen voor de ATI kaart. Ik speel af en toe een spelletje en dan is dat best te doen. Het schakelen gebeurt in enkele seconden.

[Reactie gewijzigd door lameeuw op 17 mei 2011 19:05]

Bij mij zit er 8gb in maar groter probleem is de drivers wie heeft de cdrom voor mij?

bvd Oh hp heeft ze niet en ati werkend krijgen is een crime :+