Logitech V270 Bluetooth notebook mouse Review

StephanVierkant 9 maart 2007, 838 views

Logitech V270 Bluetooth notebook mouse

Pluspunten

• Zeer degelijk en ergomisch ontwerp
  • Beschermingshoesje, software en batterijen inbegrepen.
  • Tja, Bluetooth he. Geen usb-dongletjes of snoertjes.

Minpunten

• Erg duur voor een muis zonder veel extra's (extra knoppen e.d.). De
  • Bijgeleverde software is om te huilen
  • Geen Bluetooth-dongle, dus eventueel zelf aanschaffen
  • Vertraging

Bij de muis krijg je geen Bluetooth-dongle. Je zult dus zult zelf eentje moeten aanschaffen, tenzij je natuurlijk een laptop hebt met Bluetooth. Je krijgt er wel een stevig hoesje bij, om beschadigingen te voorkomen. En verder zit er -zoals we van Logitech gewend zijn- weer een flinke lading software bij, maar het is allemaal ontzettend buggy. De standaardsoftware van Windows werkt wel stabiel. De (niet-oplaadbare) batterijen zijn ook inbegrepen.

Er zijn niet veel Bluetooth-muizen op de markt. Verrassend, omdat elke laptop tegenwoordig bluetooth ondersteunt. Ik krijg echter sterk de indruk dat de technologie nog niet helemaal optimaal werkt, gezien de problemen met connecten.

Degelijkheid, vormgeving en ergonomie
De muis voelt ontzettend degelijk aan. Ik heb diverse andere (Logitech) muizen (gehad), maar deze spant toch echt de kroon.
Ook ligt de muis weer lekker in de hand, zoals we van Logitech gewend zijn. De muis heeft de ideale grootte voor een Laptop-muis (lekker klein), maar is groot genoeg om veel mee te werken.
De muis is ook echt een plaatje. Logitech heeft ook oog voor detail: in tegenstelling tot de DiNovo-muis, heeft de V270 een grijs scrollwieltje. Het ziet er een stuk minder goedkoop uit.

Precisie
Het valt me op dat hij op veel ondergronden goed werkt, veel beter dan vele andere muizen. Had mijn vorige muis nogal moeite met erg gladde oppervlakten, deze muis doet het op elke ondergrond goed. Een groot pluspunt dus. Wel valt me op dat de muis zo af en toe erg traag is.

Vertraging
Zit je met je ogen al bovenin het scherm, komt de muis net van z'n plek. Ik heb dit euvel nog niet kunnen oplossen door de instellingen te veranderen. Ook heeft het weinig te maken met de CPU-belasting. Waar het wel mee te maken heeft, is mij een raadsel.

Er zit een aan/uit-schakelaar aan de onderkant, om energie te besparen. Erg handig, maar het apparaat moet soms opnieuw herkend worden als je hem aanzet, dus dat werkt niet erg handig. De software om de muis te connecten werkt waardeloos.

Als je de muis even niet gebruikt (>2 minuten), merk je dat hij even (een halve seconde ongeveer) nodig heeft om 'weer op te starten'. Heel erg irritant.

Heb jij ook een Logitech V270 Bluetooth notebook mouse?