Fujitsu-Siemens Amilo M1437G Review
Ondertussen is de notebook wellicht niet meer te koop maar wilde naar al die tijd nog even nog een survey plaatsen.
Ik heb al een tijd deze notebook. Op sommige punten stelt hij me zwaar tegen.
De software dat je erbij krijgt is goed. De notebook ziet er degelijk uit en heeft een beetje goedkope afstandsbediening dat in het cardslot bevind. De notebook heeft 1GB DDR2 geheugen wat meer dan genoeg is verlopig. Ook heeft de notebook een goede videokaart namelijk een ATI X700 128MB.
De toetsaanslagen vind ik niet echt bepaald fijn..
De nadelen dan de notebook vind ik de 5400RPM harddisk die traag aanvoelt. En ik vind dat de notebook standaard een echt zwakke accu heeft die binnen maximaal 2uur dus helemaal leeg is.
En dan praat ik echt over het maximaal haalbare met alles op laag wat erg jammer is. De accu had van mij part 6600Mah mogen zijn i.p.v 4400MaH. De boosdoeners zijn ook de videokaart een het scherm, die zuipen het meest. Met al het verhaal kort te houden...
Voor mij nooit meer fujitsu, had een veel betere kunnen hebben achteraf.
Pluspunten
Mooi Scherm X700 Videokaart DVD Dual writer 1GB DDR2 Geheugen 80GB SATA
Minpunten
Fujitsu heeft slechte support Orginele onderdelen zijn duur Geheugen is maar PC4200 i.p.v PC5300 Accu is echt zwak voor een standaard Videokaart een beeldscherm zuipen echt veel accu Toetsenaanslag niet geheel prettig Slechte koeling waardoor de notebook erg heet blijft.
Eindoordeel
Ik heb al een tijd deze notebook. Op sommige punten stelt hij me zwaar tegen.
De software dat je erbij krijgt is goed. De notebook ziet er degelijk uit en heeft een beetje goedkope afstandsbediening dat in het cardslot bevind. De notebook heeft 1GB DDR2 geheugen wat meer dan genoeg is verlopig. Ook heeft de notebook een goede videokaart namelijk een ATI X700 128MB.
De toetsaanslagen vind ik niet echt bepaald fijn..
De nadelen dan de notebook vind ik de 5400RPM harddisk die traag aanvoelt. En ik vind dat de notebook standaard een echt zwakke accu heeft die binnen maximaal 2uur dus helemaal leeg is.
En dan praat ik echt over het maximaal haalbare met alles op laag wat erg jammer is. De accu had van mij part 6600Mah mogen zijn i.p.v 4400MaH. De boosdoeners zijn ook de videokaart een het scherm, die zuipen het meest. Met al het verhaal kort te houden...
Voor mij nooit meer fujitsu, had een veel betere kunnen hebben achteraf.
Heb jij ook een Fujitsu-Siemens Amilo M1437G?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (1)
Die processor van je heeft een FSB van 133MHz, wat neerkomt op 533MHz wat neerkomt op PC4200. Dan heb je aan PC5300 (lees: geheugen van 667MHz) helemaal niks aangezien je processor daar toch geen gebruik van maakt.Geheugen is maar PC4200 i.p.v PC5300
Sneller geheugen wil niet betekenen dat je processor er niet sneller van wordt.
Nee, de onderdelen zijn veel gecompliceerder (lees: kleiner). Verwacht je dan dat het goedkoper is?Orginele onderdelen zijn duur
Heb je notebook meestal aan een lader? Zoja, dan gaat je accu erg snel achteruit.Accu is echt zwak voor een standaard
Levert wel een grotere accu op (9-cells) of neem je daar genoegen mee?De accu had van mij part 6600Mah mogen zijn i.p.v 4400MaH
Heb het verbruik ook gemeten?Videokaart een beeldscherm zuipen echt veel accu
Kun je dit ook onderbouwen?Fujitsu heeft slechte support
Ik kan ook roepen: DirectX 10 is bullshit... Maar dan willen mensen ook onderbouwing
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn