Logitech Z-4 Review

Bob 14 januari 2007, laatste update op 14 januari 2007, 905 views

Logitech Z-4

Pluspunten

• bouwkwaliteit/afwerking
  • samenspel van sub en speakers
  • afstandsbediening

Minpunten

• gebrek middentonen

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik zocht een degelijke 2.1 set, wegens geen plaats voor een surround set, en geen surround uitgangen op mijn laptop. De set kostte me 86 euro, Belgie dus... :)

De features komen overeen met wat je van een 2.1 set verwacht, degelijke kabels, een wired afstandsbediening, voeding ingebouwd in de sub en zelfs een extra ingang in de afstandsbediening. Handig voor wanneer je geen zin hebt om de pc aan te zetten maar gewoon mp3's van op je mp3 speler wilt luisteren. Een klein minpunt aan de afstandsbediening is de volumeknop, die had iets logaritmischer gemogen. Zoals hij nu is afgeregeld moet je een stevig stuk draaien om het volume te verdubbelen.

De bouwkwaliteit is uitstekend. Punt. Ook over de vormgeving heb ik niet te klagen.

Aha, de geluidskwaliteit. Bij muziek valt viel het me op dat er wat midden ontbreekt. Jammer, want de 2 speakers zien er uit alsof ze een steviger middengebied wel aan kunnen, de doorsnede van de drivers is relatief groot en ze kunnen ook ver in en uit bewegen. Dit wil dan ook zeggen dat het wel te regelen valt met een equalizer, maar toch, zonder eq zou een all round wel mogen op deze verder uitstekende set. Tijdens films vind ik dat dit minder opvalt.
De basweergave is zeer goed, ik heb eerlijk gezegd na een half jaar nog altijd niet getest hoe hard hij echt gaat, dus dat zal wel goed zitten :) Ook opmerkelijk is hoe goed de sub de speakers volgt, je hebt nooit de indruk dat je naar twee speakers + een sub luistert, het klinkt als een mooi geheel.

De prijs is correct volgens mij. Je krijgt er goed geluid voor, en vooral, wat toch dikwijls in deze prijscategorie een probleem is, de bouwkwaliteit is super. Je mag al eens tegen de sub stampen, een speaker laten vallen,... :D

Heb jij ook een Logitech Z-4?