Specificaties 16GB microSDHC, 0,821 per GB - Bekijk alle specificaties

Platinum 16GB microSDHC Class 4 + Adapter Review

robb7 3 december 2011, laatste update op 3 december 2011, 1.424 views

Platinum 16GB microSDHC Class 4 + Adapter

Pluspunten

• CLASS 10!: nu niet meer: CLASS 4
  • Adapter voor SD size

Minpunten

• geen

Wat kan je nou zeggen van een microSD?
Ik heb deze 16GB microSD gekocht bij Zercom. Het is een van de goedkoopste 16GB microSDs. Ondanks dat het postzegeltje geadverteerd staat voor class 4, krijg je een class 10!!! Ik heb er een gekocht eind maart 2011 en nog een in april, en beide zijn class 10.
En inderdaad, de snelheidstest met Atto-Diskbench laat een 11MB/s schrijfsnelheid zien! Lezen gaat met 17.5MB/s.
De enige andere 16GB class 10 in de lijst met prijsvergelijkingen is de Kingston. Voor ~60eu.
De eerste gebruik ik in mijn autoradio, en is ~20 uur in gebruik, de tweede als 'externe drive' op mijn werk laptop. Al weer ~100 uur. En het werkt. Zoals verwacht.
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat bij bestelling van dit kaartje inderdaad een class 10 geleverd gaat worden. Maar bij mij was het 2 x wel het geval.
Als het toch een class 4 wordt is het ook een prima buy!

Update 3 december 2011
Onlangs opnieuw besteld, 'helaas' nu slechts een class 4..... De huidige prijs (ca eu15) is niet slecht, maar ook niet bijzonder. Aldus de ratings wat aangepast.

Heb jij ook een Platinum 16GB microSDHC Class 4 + Adapter?

Het kan inderdaad zijn dat het verkeerde artikel is toegestuurd. Maar dat gebeurde dan wel 2 x, met 3 weken ertussen. Verder, op de achterkant van de verpakking staat het juiste artikel nummer (zie foto).
Het kan nog zijn dat bij platinum het verkeerde artikel in de verpakking gedaan is en dat daar een hele serie van in een magazijn ligt.
Ik heb eens op de website van Platinum gekeken, en blijkt dat deze 16GB microSD inderdaad class 4 zou moeten zijn: 3-5MB/s schrijven, 11MB/s lezen.
Op diezelfde fabrikantwebsite staan twee verschillende kaarten genoemd. Het linkerplaatje (Kartenblister) heeft artikelnummer 177307 (die heb jij), en die andere heeft een ander nummer. Misschien zijn er twee varianten, buiten de verpakking?
zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je het verkeerde artikel toegestuurd hebt gekregen?